برگزاری نشست توجیهی مدرسه قرآن «سفیران بهشت» در ابرکوه
کد خبر: 1415336
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۴

برگزاری نشست توجیهی مدرسه قرآن «سفیران بهشت» در ابرکوه

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: نشست توجیهی مدرسه حفظ و تفسیر قرآن «سفیران بهشت» با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم حسینی، نماینده ولی فقیه در ابرکوه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، نشست توجیهی مدرسه حفظ و تفسیر قرآن «سفیران بهشت» شنبه، 17 خردادماه در بزرگترین مجتمع قرآنی کشور با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم حسینی، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در ابرکوه و 170 نفر از قرآن‌آموزان و والدین‌ آنها برگزار شد و از برنامه‌های این نشست می‌توان به قرائت قران، سخنرانی امام جمعه ابرکوه و مدیر بزرگترین مجتمع قرآنی کشور اشاره کرد.

در ابتدای این مراسم مجتبی عزیزی، رئیس بنیاد فرهنگی قرآن و عترت ابرکوه به سخنرانی پرداخت و گفت:  مدرسه تخصصی حفظ و تفسیر قرآن «سفیران بهشت» از جمله مراکز وابسته به بنیاد فرهنگی قرآن و عترت امیرالمؤمنین(ع) ابرکوه است که ثبت نام این مدرسه آغاز شده است و تا 30 خردادماه ادامه دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه این مؤسسه در حال حاضر دارای 590 قرآن‌آموز است که از این تعداد 30 نفر حافظ کل قرآن هستند، افزود: متولدین سال‌های 1371 تا 1380 می‌توانند با ثبت نام در این مدرسه و به شرط موفقیت در دوره آزمایشی، ظرف مدت یک سال حافظ کل قرآن شوند، همچنین در طول این مدت از تفسیر و تدبر در قرآن نیز بهرمند شده و امکانات خوابگاهی و آموزشی در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

در ادامه این برنامه حجت‌الاسلام حسینی، امام جمعه ابرکوه طی سخنانی گفت: وظیفه خود می‌دانم که به هر شیوه‌ای زمینه تشویق خدمتگزاران عرصه فعالیت‌های قرآنی را فراهم کنم، به‌ ویژه زمانی که این خدمت در بزرگترین مجتمع قرآنی کشور به‌ عنوان مرکزی فعال و پرتلاش باشد.

نماینده ولی فقیه در شهرستان ابرکوه افزود: ابرکوه شهر قرآن بوده، هست و خواهد بود؛ این شهر باید نماد عینی جلوه‌های قرآنی و  پیش‌قراول و قافله سالار حاملان و حافظان وحی باشد.

وی با تأکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن تصریح کرد: ما حرکت در مسیر حفظ قرآن را برای خود یک فریضه می‌دانیم و این برای این شهر یک افتخار است، بنابر این همه باید دست به دست هم داده و زمینه‌ای را فراهم کنیم تا علاقه‌مندان در این راه قرار گیرند و یقین بدانیم که گام نهادن در این مسیر نورانی، در حقیقت خرید اعتبار و آبروی قرآنی برای جامعه و شهرستان است.

وی خطاب به قرآن‌آموزان شرکت‌کننده در این طرح گفت: با توجه به اینکه زمینه علاقه درونی و گرایش مستعدانه به فعالیت‌های قرآنی در بین فرزندان این منطقه بالا است، نیاز به یک محرک قوی داریم؛ همچنین باید هر کدام از ما مشوق و محرک فامیل، همسایه، بستگان، علاقه‌مندان و کسانی که هنوز در این مسیر قرار نگرفته‌اند، باشیم.

امام جمعه ابرکوه خطاب به والدین قرآن‌آموزان تصریح کرد: قدر خود و فرزندانتان را بدانید تا بتوانید در مسیر بسیار مقدس و مهمی که قدم گذاشته‌اید، تحقق بخش اهداف تدارک دیده باشید و در این راه ضمن فراهم کردن زمینه‌های لازم برای فرزندان خود از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نکنید.

یادآور می‌شود، علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در این مدرسه می‌توانند به بنیاد فرهنگی قرآن و عترت امیرالمؤمنین(ع) ابرکوه مراجعه کرده و یا با شماره تلفن‌های 15-6821113 تماس بگیرند.  

captcha