۵۵ خانواده شهید جهاد کشاورزی بوشهر تجلیل می‌شوند
کد خبر: 1415894
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۸
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر خبر داد:

۵۵ خانواده شهید جهاد کشاورزی بوشهر تجلیل می‌شوند

گروه اجتماعی: نوذر منفرد از تجلیل ۵۵ خانواده شهید جهادگر توسط سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر در هفته جهاد کشاورزی خبر داد.

نوذر منفرد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، به تشریح پروژه‌های هفته جهاد کشاورزی در بوشهر پرداخت و اظهار کرد: تلاش‌های بسیار زیادی در زمینه توسعه بخش کشاوری در استان بوشهر اجرا شده است و طرح‌های بسیار مهمی در دست اجرا داریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: بخش کشاورزی در استان بوشهر یکی از مهم‌ترین زمینه‌های اشتغال است که ارائه تسهیلات و اجرای طرح‌های بخش کشاورزی می‌تواند نقش بسیار مهمی در زمینه اشتغال‌زایی داشته باشد.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، اضافه کرد: توجه به مسائل فرهنگی در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی قرار دارد و در هفته جهاد کشاورزی نیز برنامه‌های مختلفی در بخش فرهنگ اجرا می‌شود.

منفرد بیان کرد: برنامه‌های فرهنگی هفته جهاد کشاورزی استان بوشهر شامل همایش سنگرسازان بی سنگر، همایش زنان جوان روستایی، تجلیل از 55 خانواده شهید جهادگر بوشهری، نمایشگاه عکس و همایش فرهنگ و مدیریت جهادی و تجلیل از نمونه‌های بخش کشاورزی است.

وی از تلاش‌های جهاد کشاورزی برای بهبود وضعیت کشاورزی استان خبر داد و گفت: سیستم نوین آبیاری تحت فشار در سطح 24 هزار هکتار از اراضی کشاوری استان اجرا شده است که هدف آن حفظ و افزایش بهره‌وری از منابع آبی موجود است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از اجرای طرح‌های آبخیزداری در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: توسعه کشت‌های گلخانه‌ای با وجود 151 واحد گلخانه در سطح 77 هکتار از دیگر دستاوردهای سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر است.

وی همچنین، از توسعه صنعت دام و طیور با وجود 187 واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت پنج میلیون و 158 هزار قطعه در هر دوره و 265 واحد پرواربندی به‌عنوان دیگر اقدامات صورت گرفته یاد کرد.

منفرد ادامه داد: بهره‌برداری از 90 واحد تولیدی صنایع تبدیلی کشاورزی با اشتغال سه هزار و 380 نفر را از دستاوردهای سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از افتتاح 17 پروژه کشاورزی استان بوشهر در هفته جهاد کشاورزی خبر داد و بیان کرد: این پروژه‌ها زمینه اشتغال 354 نفر را فراهم می‌کند که 47 میلیارد ریال برای اجرای آنها سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

وی تأکید کرد: دو پروژه آب و خاک در زمینه احداث و بهسازی کانال آبیاری و احیا و مرمت قنوات، چهار پروژه در زمینه پرورش مرغ گوشتی و دو پروژه زراعت و باغبانی از جمله این پروژه‌ها است.

captcha