دوره تربیت مربی کودک و نوجوان در خوزستان برگزار می‌شود
کد خبر: 1418066
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۸
ویژه بانوان طلبه؛

دوره تربیت مربی کودک و نوجوان در خوزستان برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی مرکز مدیریت مدارس علمیه بانوان خوزستان با اعلام برنامه‌های این معاونت برای تابستان امسال، از برگزاری دوره تربیت مربی کودک و نوجوان ویژه طلاب و اجرای طرح «معراج فاطمی» در اهواز خبر داد.

پوران خدادادی، معاون فرهنگی مرکز مدیریت مدارس علمیه بانوان خوزستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، با اشاره به برنامه‌های این معاونت در تابستان امسال گفت: مرکز مدیریت مدارس علمیه بانوان خوزستان در نظر دارد دوره تربیت مربی کودک و نوجوان ویژه بانوان طلبه استان را با هدف آشنایی با روانشناسی کودک و نوجوان برگزار کند. تاکنون با حضور 110 نفر از طلاب فارغ‌التحصیل و اساتید متقاضی شرکت در این دوره مصاحبه برگزار شده است.

وی با بیان اینکه دوره تربیت مربی کودک و نوجوان پس از ماه رمضان برگزار خواهد شد، افزود: این دوره به مدت 12 هفته روزهای پنج‌شنبه و جمعه به صورت عملی و کارگاهی برگزار می‌شود. در دوره تربیت مربی کودک و نوجوان از هر مدرسه علمیه 2 شرکت‌کننده حضور خواهند یافت که پس از پایان دوره، امکان برگزاری دوره‌ را در شهرستان برای طلاب دیگر خواهند داشت.

اجرای طرح «معراج فاطمی» در مدارس علمیه بانوان خوزستان

معاون فرهنگی مرکز مدیریت مدارس علمیه بانوان خوزستان ادامه داد: همچنین از تابستان امسال، اجرای طرح «معراج فاطمی» که از ابتکارات مرکز مدیریت مدارس علمیه بانوان خوزستان است، با هدف آموزش احکام و نماز به بانوان سطح شهر آغاز می‌شود. مربیان این طرح 200 نفر از طلاب سطح 2 و 3، اساتید مراکز علوم اسلامی و حوزه علمیه هستند.

به گفته خدادای کلاس‌های طرح «معراج فاطمی» در 20 جلسه آموزشی 20 ساعته تشکیل خواهند شد که در مجموع 400 هزار ساعت آموزشی را به خود اختصاص می‌دهند. این طرح در مساجد، حسینیه‌ها، مراکز اسلامی، پایگاه‌های بسیج اجرا خواهد شد.

برگزاری دوره تربیت مربی فرق و مذاهب

وی اعلام کرد: همچنین دوره تربیت مربی فرق و مذاهب از دیگر برنامه‌هایی است که مرکز مدیریت مدارس علمیه بانوان استان برای تابستان امسال در دستور کار دارد. این دوره در همه مدارس علمیه به مدت 6 روز برگزار می‌شود. محوریت این دوره در هر مدرسه به تناسب نیاز آن منطقه خواهد بود. تاکنون 15 مدرسه برای اجرای این دوره اعلام آمادگی کرده‌اند.

معاون فرهنگی مرکز مدیریت مدارس علمیه بانوان خوزستان افزود: این دوره از اواخر مرداد برگزار می‌شود. برگزیدگان، در دوره‌های بلندمدت فرق و مذاهب شرکت داده خواهند شد.

خدادادی در پایان با اشاره به طرح‌های اجرا شده این معاونت برای بانوان طلبه استان گفت: دوره تربیت مربی فن خطابه با هدف تربیت اساتید برای سخنرانی در مدارس علمیه، با شرکت 80 نفر، اجرای طرح ارتقاء و آموزش روش سخنرانی به صورت روشمند به طلاب پایه 5 طی دو مرحله مقدماتی و تکمیلی از دوره‌هایی هستند که در ماه‌های نخست سال جاری برگزار شدند.

captcha