تکریم مساجد نیاز به همکاری همه جانبه دستگاه‌های دولتی و مردم دارد
کد خبر: 1420689
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۰
امام‌جمعه موقت شهر گندمان:

تکریم مساجد نیاز به همکاری همه جانبه دستگاه‌های دولتی و مردم دارد

خبرنگاران افتخاری/ محمدامین آقائی: حجت‌الاسلام الهیان، 30 خردادماه در خطبه‌های نماز جمعه شهر گندمان از همکاری مردم و دستگاه‌های دولتی جهت تکریم مساجد سخن گفت.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین الهیان، امام‌جمعه موقت گندمان، روز جمعه، 30 خردادماه در خطبه اول نماز جمعه این شهرستان ضمن اشاره به هفته بزرگداشت و تکریم مساجد، گفت: در شأن و مقام مساجد و علت تکریم و بزرگداشت مساجد همین بس که امام صادق(ع) فرمودند «بدین جهت دستور داده شد به تعظیم و تکریم مساجد چون مساجد خانه‏‌های خدا در زمین است».

وی افزود: با توجه به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان مردم و مسئولان با همکاری هم در زمینه آماده‌سازی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مساجد تلاش وافر کنند.

حجت‌الاسلام الهیان تصریح کرد: ماه مبارک رمضان یکی از فرصت‌های مهم در پیوند هرچه بیشتر همگان به‌ویژه نوجوانان و جوانان با مساجد است و دهه تکریم مساجد در آستانه این ماه مقدمه‌ای ارزشمند برای این مهم؛ این فرصت بزرگ اگر به‌خوبی درک شود می‌توان امیدوار بود که پس از پایان ماه مبارک رمضان نیز مساجد با حضور پررنگ تمامی اقشار جامعه نقش اصلی خویش را در جامعه اسلامی بیشتر و بهتر ایفا کنند.

وی در ادامه با توجه به روز یکم تیرماه، سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی، روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی، چکیده‌ای از فعالیت‌های فرهنگی، مذهبی و قرآنی اداره تبلیغات اسلامی بروجن را یادآور شد.

حجت‌الاسلام الهیان ضمن تبریک روز اصناف به کسبه و بازاریان تأکید کرد: کاسب حبیب خداست اما کاسبی که در کسب خود حلال و حرام خدا را محترم بشمارد و طبق عرف و شرع اسلام ناب محمدی تأمین رزق و روزی بکند.

captcha