رشد ۳۷ درصدی پرداخت زکات در ابرکوه
کد خبر: 1421602
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۸

رشد ۳۷ درصدی پرداخت زکات در ابرکوه

گروه اجتماعی: مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) ابرکوه گفت: پرداخت زکات در این شهرستان در سال گذشته نسبت به سال ۹۱، بیش از ۳۷ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از یزد، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد، حسن غلامپور، مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شرستان ابرکوه گفت: پرداخت زکات در سال گذشته در این شهرستان نسبت به سال 91، بیش از 37 درصد رشد داشته است.

وی افزود: با توجه به اینکه شهرستان ابرکوه در زمینه منابع آبی با بحران روبرو است، اما مودیان زکات هر سال نسبت به سال قبل در پرداخت فریضه الهی زکات جلودار هستند.

وی با اشاره به رشد 37 درصدی زکات جمع‌آوری شده در سال 92، گفت: در سال گذشته زکات دهندگان این شهرستان بیش از 7 میلیارد ریال زکات واجب و مستحبی به این نهاد پرداخت کردند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان ابرکوه افزود: زکات جمع آوری شده در شهرستان علاوه بر اینکه صرف امور نیازمندان شده، بخشی از آن برای اجرای پروژه های عام المنفعه شامل ساخت خانه عالم‌، تکیه و حسینه و تعمیر مساجد هزینه شده است.

غلامپور برگزاری همایش و جلسات آموزشی ویژه عاملان‌، تبلیغات و فرهنگ‌سازی از طریق رسانه‌های گروهی و ارتباط جمعی، انجام تبلیغات در نمازهای جمعه و جماعات را از جمله برنامه‌های فرهنگ‌سازی پرداخت زکات در شهرستان ابرکوه بیان کرد.

به گفته این مقام مسئول، خیّرین شهرستان ابرکوه در سه ماهه سال جاری بیش از 430 میلیون ریال زکات پرداخت کرده‌اند.

captcha