کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) میان پیروان ادیان دیگر نیز جایگاه خود را یافته است
کد خبر: 1421603
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۱

کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) میان پیروان ادیان دیگر نیز جایگاه خود را یافته است

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر کمیته علمی کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) اظهار کرد: این کنگره نه تنها میان شیعیان بلکه بین اندیشمندان اهل سنت و مسیحیت نیز دارای جایگاه ویژه‌ای است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) ازهرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدهادی غفوری، امام جمعه موقت لواسانات امروز دوشنبه، دوم تیر در نشست تخصصی پیرامون چهارمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) با حضور جمعی از مدیران و نخبگان هرمزگانی مقیم پایتخت، گفت: کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) با هدف آشنا کردن جامعه با سیره اهل بیت(ع) کاری خداپسندانه است و همه باید برای هرچه باشکوه برگزار شدن آن تلاش کنند.

وی با اشاره به گزارش دبیر کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع)، عنوان کرد: متأسفانه برنامه‌های فرهنگی در برخی مواقع با هزینه‌های بالایی در کشور اجرا می‌شود که خروجی آنها در برابر هزینه، ناچیز است. ولی از گزارش دبیر کنگره پیداست که در استان هرمزگان شاهد برنامه فاخری با هزینه اندک و با خروجی بسیار خوب هستیم.

حجت‌الاسلام غفوری افزود: تحقق این مهم بیانگر انسجام و همراهی همه دلسوزان و دوستداران مکتب اهل بیت(ع) در استان و رو به تکامل رفتن این کنگره است.

وی با بیان اینکه آشنا کردن مردم با آموزه‌های ائمه اطهار(ع) خیرات و برکات فراوانی را به‌دنبال دارد، بیان کرد: فاصله گرفتن از معارف ارزشمند اهل بیت(ع) نیز باعث گمراهی و شر است.

امام جمعه سابق شهرستان میناب افزود: خیرات و برکاتی که امروز متوجه زندگی ماست نتیجه تأسی و عمل به کلام اهل بیت(ع) است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد علی لبخندان، مدیر کمیته علمی کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) نیز در این نشست گفت: بیش از 300 مقاله علمی طی سه دوره گذشته به دبیرخانه کنگره ارسال شده بود.

وی افزود: هرساله شمار مقالات دریافتی از کشورهای مختلف اسلامی افزایش می‌یابد و این بیانگر استقبال اندیشمندان از این حرکت فرهنگی است. در این مدت اندیشمندانی از کشورهای عراق، افغانستان، لبنان، هند و پاکستان مقالات علمی خود را به دبیرخانه کنگره ارسال کردند.

لبخندان عنوان کرد: این کنگره نه تنها میان شیعیان بلکه بین اندیشمندان اهل سنت و مسیحیت نیز دارای جایگاه ویژه‌ای است و دریافت مقاله، چاپ کتاب و سرودن اشعار مرتبط بیانگر این مطلب است.

یادآور می‌شود، کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) هرساله در سالروز شهادت امام چهارم در 25 محرم از سوی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد هرمزگان و با حمایت استانداری و سایر نهادهای فرهنگی با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی در بندرعباس برگزار می‌شود.

captcha