اعزام ۳ هزار گروه جهادی به سراسر کشور در طرح اردوهای هجرت
کد خبر: 1425148
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۸

اعزام ۳ هزار گروه جهادی به سراسر کشور در طرح اردوهای هجرت

گروه جامعه: رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: بالغ بر ۳ هزار گروه جهادی به سراسر کشور اعزام و به محرومیت‌زدایی و توسعه عمرانی مناطق محروم اقدام خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) ابراهیم عزیزی، رئیس سازمان بسیج سازندگی امروز چهارشنبه در نشست خبری خود گفت: عزیمت گروه‌های جهادی به مناطق مختلف کشور از اول تیرماه آغاز شده است و بالغ بر 3 هزار گروه جهادی به سراسر کشور اعزام خواهند شد.

وی افزود: ارایه آموزش‌های فنی حرفه‌ای در اولویت کاری این سازمان قرار گرفته و طوری برنامه‌ریزی شده است که بالغ بر حدود 15 هزار نفر از آموزش‌های توسعه و ترویج مشاغل خانگی و 40 هزار نفر دیگر نیز از آموزش‌های طرح های اقتصاد مقاومتی بهره‌مند خواهند شد.

توسعه رویکرد اسلامی، اعتقادی و اقتصادی اردوهای هجرت

عزیزی در ادامه اظهار کرد: گروه‌های جهادی بسیج سازندگی فرصت و ظرفیت بسیار خوبی برای نظام اسلامی است این گروه‌ها با رویکردی اسلامی، اعتقادی و اقتصادی می‌توانند به محرومیت‌زدایی در نقاط مختلف کشور کمک کنند.

اقتصاد مقاومتی اولویت گروه‌های جهادی

رئیس سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه امسال اولویت گروه‌های جهادی بحث اقتصاد مقاومتی است، اظهار داشت: گروه‌های جهادی تجلی‌بخش مدیریت و روحیه جهادی هستند و می‌توانند در عرصه اقتصاد مقاومتی مؤثر باشند لذا این گروه‌ها با عزم جهادی وارد حوزه اقتصاد مقاومتی می‌شوند.

وی افزود: بسیج سازندگی کشور طرح‌های فنی و محرومیت‌زدایی مختلفی را در راستای عدالت‌پروری و اشاعه آموزه‌های خیرخوانه کمک به محرومان اجرایی کرده و این برنامه‌ها را در این سال پیگیری خواهد کرد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی بیان کرد: ساخت خانه عالم، خانه نیازمند، آب رسانی روستایی، فضاهای ورزشی، پایگاه مقاومت، قنوات و حوزه‌های علمیه از محورهای خدمات‌رسانی این سازمان به مناطق کمتر توسعه یافته در نظر گرفته شده است.

آمار برنامه‌ریزی شده اردوهای هجرت

وی اشاره کرد: در سال جاری 3 هزار و 788 واحد در زمینه‌های یاد شده احداث و سه هزار و 642 واحد نیز ترمیم و بازسازی خواهند شد.

عزیزی ادامه داد: در تابستان جاری 96 هزار و 690 نفر به اردوهای جهادی 10 تا 12 روز، 82 هزار و 296 نفر به اردوهای جهادی هفت روزه، 17 هزار و 371 نفر به اردوهای جهادی سه روزه و یکصد هزار نفر به اردوهای یک روزه اعزام خواهند شد تا بتوانند باری از دوش محرومان و نیازمندان بردارند.

اجرای طرح‌های حمایتی در بخش کشاورزی

رئیس سازمان بسیج سازندگی آفت‌زدایی 47 هزار هکتار از باغات، احیای 15 هزار و 860 هکتار از جنگل‌ها و مراتع، احیا 290 هزار و 240 هکتار اراضی کشاورزی، ایجاد پنج هزار و 595 هکتار شبکه آبیاری تحت فشار و یک‌هزار و 841 واحد گل‌خانه‌ای را از دیگر برنامه‌های این سازمان در سال جاری معرفی کرد.

وی در ادامه به نقش دولت و دستگاه‌های اجرایی در پیشبرد سازندگی در کشور اشاره و تصریح کرد: در مصوبه‌ هیأت دولت که از گذشته داشتیم، رئیس‌جمهور، رئیس شورای عالی طرح هجرت است و به تبع آن وزرا و دستگاه‌های اجرایی و استانداران نیز دارای وظایفی هستند.

نقس رسانه‌ها در اجرای طرح

رئیس سازمان بسیج سازندگی، توانمندسازی و محرومیت‌زدایی در روستاها، مناطق مرحوم و کم برخوردار کشور را از اهداف اجرای طرح‌های مختلف و متنوع خدمات‌رسانی توسط گروه‌های جهادی این سازمان عنوان کرد و گفت: اگر رسانه‌های جمعی در این مورد این سازمان را یاری کنند حرکت‌های جهادی برای خدمات‌رسانی به محرومان و نیازمندان با سرعت بیشتری پیگیری خواهد شد.

فرهنگ محرومیت‌زدایی در کشور نهادینه شود

وی خاطرنشان کرد:‌ ما بنا نداریم به جای وزارتخانه‌ها و ارگان‌های دیگر کار کنیم بلکه به دنبال این هستیم تا فرهنگ محرومیت‌زدایی در کشور نهادینه شود و روستاها را از حالت وابسته به مستقل و مهاجرت از روستا را معکوس کنیم.

captcha