جلسه هم‌اندیشی مسئولان مؤسسات و خانه‌های قرآنی ابرکوه برگزار شد
کد خبر: 1425262
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۹

جلسه هم‌اندیشی مسئولان مؤسسات و خانه‌های قرآنی ابرکوه برگزار شد

خبرنگاران افتخاری/ عباس دشتی ابرقوئی: جلسه هم‌اندیشی مربیان، مسئولان مؤسسات و خانه‌های قرآن روستایی با هدف تبیین سیاست‌های قرآنی شهرستان ابرکوه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در این جلسه پس از تلاوت کلام‌الله مجید، غلامرضا زارع، کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی ابرکوه ضمن خیرمقدم به حاضران و تبریک حلول ماه مبارک رمضان به حاضران، گفت: ماه رمضان ماه رحمت، ماه مغفرت، ماه توبه است و اگر کسی می‌خواهد توفیق درک شب قدر را داشته باشد، از همین الان باید آمادگی لازم را پیدا کند.

وی با اشاره به حدیث گرانبهایی از نبی مکرم اسلام(ص) که می‌فرمایند «من دو گوهر گرانبها در بین شما به امانت می‌گذارم یکی قرآن و دیگری اهل بیتم»، اظهار کرد: ارتباط این دو آن است که اگر ما به حبل قرآن  تمسک پیدا کنیم قطعاً ما نیز به حبل اهل بیت(ع) تمسک پیدا خواهیم کرد. اگر یکی را تمسک کنیم دیگری نیز به دست خواهد آمد.

زارع افزود: هرکس آیه‌ای از کتاب خدا را به دیگری بیاموزد پاداش آن آیه تا زمانی که خوانده می‌شود نیز به او می‌رسد.

وی برگزاری دوره‌های قرآنی، صحیح‌خوانی، قرائت سطوح یک تا پنج، مفاهیم سطوح یک تا چهار، تربیت معلم قرآن پیش دبستانی، دوره تفسیر بینات 17، طرح حفظ موضوعی قرآن کریم 1448 و برگزاری محافل قرآنی را از جمله برنامه‌های قرآنی عنوان کرد که تا پایان سال اجرا می‌شود.

یادآور می‌شود، در حال حاضر سه مؤسسه قرآنی، هشت خانه قرآن روستایی و 220 مربی قرآنی آموزش دیده تحت نظارت اداره تبلیغات اسلامی ابرکوه به فعالیت قرآنی مشغول هستند.

captcha