خانواده‌ها پیش‌قدم آگاهی‌بخشی دینی به جوانان باشند
کد خبر: 1427124
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰
مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد خرمدره:

خانواده‌ها پیش‌قدم آگاهی‌بخشی دینی به جوانان باشند

گروه اجتماعی: برخی از جوانان و نوجوانان از قرآن اطلاعات کاملی ندارند و با برکاتی که آیات آسمانی آن می‌تواند در زندگی مادی و معنوی افراد داشته باشد، آشنا نیستند؛ برای رفع این معضل باید از شخصیت‌های مذهبی کمک گرفت و در این راه خانواده‌ها باید پیش‌قدم باشند.

محرابعلی ازلگینی، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد خرمدره در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، با اشاره به فرارسیدن ایام تابستان و ضرورت غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان، گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرمدره نیز برای پرکردن اوقات فراغت این قشر از جامعه، برنامه‌های متعددی در زمینه‌های مختلف پیش‌بینی کرده است که بسیاری از آنها در کانون‌های مساجد نیز دایر است.

وی با بیان این‌که برنامه‌های اجرایی در کانون‌های مساجد این شهرستان با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت افراد برگزار می‌شود، عنوان کرد: از جمله مهم‌ترین کلاس‌های در نظر گرفته‌شده برای این کانون‌ها، آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن، ترتیل، اجرای طرح «تلاوت نور» در شهرستان، برگزاری محافل انس با قرآن کریم و برپایی کلاس‌های هنری و زبان است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد خرمدره با بیان این‌که کانون‌های مساجد در تابستان در مناطق روستایی نیز فعال خواهند بود، ادامه داد: از مجموع 15 کانون فعال در خرمدره، 9 کانون در مناطق روستایی و 5 کانون نیز در منطقه شهری مبادرت به ارائه خدمات به متقاضیان می‌کنند.

لزوم برپایی محافل انس با قرآن در ماه رمضان
ازلگینی با تأکید بر این‌که ماه رمضان بهترین فرصت برای مأنوس کردن جوانان و نوجوانان با قرآن است، اظهار کرد: در این راستا باید دستگاه‌های فرهنگی از آغاز ماه رمضان نسبت به برگزاری محافل انس با قرآن و کلاس‌های تفسیر قرآن اقدام کنند.

وی با اشاره به نا‌آشنایی برخی جوانان با برکات قرآن، یادآور شد: برخی از جوانان و نوجوانان از قرآن اطلاعات کاملی ندارند و با برکاتی که آیات آسمانی آن می‌تواند در زندگی مادی و معنوی افراد داشته باشد، آشنا نیستند؛ از این‌رو برای رفع این معضل باید از شخصیت‌های مذهبی کمک گرفت که در این راه نیز خانواده‌ها باید ثابت‌قدم باشند.

این مسئول در پایان با بیان این‌که بهره افراد از حضور در کلاس‌های قرآنی نباید بهره فی‌المجلس باشد، یادآور شد: قرآن کتابی آسمانی و کامل برای فهمیدن، اندیشیدن و عمل کردن به نیکی است که باید در آیات آن تدبر شود و الگوی راه زندگی خانواده‌ها و به‌ویژه جوانان قرار گیرد.

captcha