کلید سعادت امت اسلامی در اعتصام جمعی به حبل‌الله است
کد خبر: 1428352
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۱
امام جمعه صائین‌قلعه:

کلید سعادت امت اسلامی در اعتصام جمعی به حبل‌الله است

گروه اندیشه: حجت‌الاسلام موسوی‌نیا کلید سعادت امت اسلامی را در اعتصام جمعی به حبل الله دانست و گفت: تفرقه‌افکنان نه خیرخواه شیعه و نه خیرخواه سنی‌اند و آنها مخالف اسلام هستند و هدفی جز تضعیف اسلام و چپاول ثروت‌های کشورهای اسلامی را ندارند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌سجاد موسوی‌نیا، امام جمعه صائین‌قلعه ظهر روز گذشته، 20 تیرماه، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر صائین‌قلعه، با اشاره به ضرورت تقوا‌پیشگی در زندگی امروزی بشر، گفت: تقوا، مهم‌ترین ابزار برای رسیدن به مقام قرب خداوند متعال است.

وی با اشاره به فرارسیدن ماه رمضان، اظهار کرد: ماه رمضان، یک فرصت استثنایی برای مقابله با هواهای نفسانی و تربیت خود و جامعه است و این ماه پرخیر و برکت همچنین بهار خودسازی و زمان باز شدن درب دانشگاه خودسازی انسان است.

امام جمعه صائین‌قلعه در ادامه با تأکید بر این‌که بانی فتنه‌هایی که در ممالک اسلامی طراحی و عمل می‌شود، آمریکا و اسرائیل هستند، ادامه داد: برهیچ کس پوشیده نیست که پشت صحنه تمام فتنه‌ها، آمریکا و اسرائیل و نوکران آنان در منطقه هستند، لذا باید همه علما و اندیشمندان شیعه و سنی، وحدت و انسجام خود را حفظ کرده و این اقدامات غیرانسانی را محکوم کنند.

ضرورت حضور قشر جوان و نوجوان در مساجد و حسینیه‌ها برای انجام فرایض دینی
حجت‌الاسلام موسوی‌نیا کلید سعادت امت اسلامی را در اعتصام جمعی به حبل‌الله دانست، عنوان کرد: تفرقه‌افکنان نه خیرخواه شیعه و نه خیرخواه سنی‌اند و آنها مخالف اسلام هستند و هدفی جز تضعیف اسلام و چپاول ثروت‌های کشورهای اسلامی را ندارند.

وی با اشاره به مناسبت 14 تیر، روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، بیان کرد: رشد و توسعه یک شهر نیازمند برنامه‌ریزی و مدیریت و همکاری تک تک افراد جامعه است و در همین راستا همه شهروندان باید در اجرای طرح‌ها و برنامه‌ها، شهرداری را یاری کنند تا شاهد شهری آباد باشیم و همچنین اعضای شورای شهر نیز باید به مناطق محروم عنایت ویژه داشته باشند.

این کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به حضور مردم به‌ویژه  قشر جوان و نوجوان در مساجد و حسینیه‌ها برای انجام فرایض دینی و به‌ویژه شرکت در مراسم جزء‌خوانی قرآن کریم، تأکید کرد: جزء‌خوانی قرآن کریم، یکی از سنت‌های حسنه و بسیار زیبا در اسلام است که توجه قشر جوان به این سنت حسنه ضروری است.

امام جمعه صائین‌قلعه در پایان با اشاره به سال‌روز وفات حضرت خدیجه کبری(س)، یادآور شد: حضرت خدیجه(س) علاوه بر این‌که ثروت و موقعیت اجتماعی و اقتصادی بالایی داشت، کمالات نفسانی و فضائل اخلاقی در آن محیط آلوده زبانزد عام و خاص بود.

captcha