برگزاری جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) در مصلای بوشهر
کد خبر: 1429258
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۹

برگزاری جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) در مصلای بوشهر

گروه فعالیت‌های قرآنی: کارشناس تشکل‌های دینی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر از برگزاری جشن میلاد کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی(ع) در مصلای شهر بوشهر و بیش از سه هزار هیئت مذهبی و مساجد استان خبر داد.

حسین ادیبی، کارشناس تشکل‌های دینی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، گفت: مراسم محوری سخنرانی و مولودی‌خوانی دومین امام شیعیان جهان اسلام حضرت امام حسن مجتبی(ع) شامگاه یکشنبه، 22 تیرماه ساعت 21:30 در مصلای نمازجمعه شهر بوشهر به‌مناسبت کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی(ع) برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: این مراسم با اجرای محفل انس با قرآن کریم شروع و برنامه جشن میلاد با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین جمالی و مولودی‌خوانی علیرضا پولاد همراه با مجری‌گری سعید نوذری ادامه خواهد داشت.

کارشناس تشکل‌های دینی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر افزود: مراسم محوری جشن میلاد کریم اهل بیت(ع) در مصلای مرکز استان به همت هیئت مذهبی امام حسن مجتبی(ع) بوشهر و با مشارکت دفتر نماینده رهبر معظم انقلاب در استان بوشهر و با همکاری ستاد نمازجمعه بوشهر، هیئت مذهبی منتظران حضرت مهدی(عج)، اوقاف و امور خیریه استان و اداره‌کل تبلیغات اسلامی بوشهر برپا خواهد شد که در پایان مراسم اطعام متبرک بین ایتام نیازمند توزیع می‌شود.

وی از برپایی ایستگاه صلواتی و نقاشی در روستاها و شهرها بعد از نماز مغرب و عشا خبر داد و گفت: جشن میلاد دومین امام شیعیان همزمان با سراسر کشور در یک هزار و 140 هیئت مذهبی و یک هزار و 250 مساجد، حسینیه و زینبیه استان برگزار می‌شود که روزه‌داران متدین بوشهری در برپایی این محافل انس با قرآن و جشن و سرور استقبال و مشارکت خوبی داشته‌اند.

ادیبی بیان کرد: در مسجد شهید مصطفی خمینی‌شهر بوشهر محفل قرآنی و مجلس جشنی به همین مناسبت با حضور حسنی، قاری بین‌المللی قرآن کریم و با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگار و با مولودی‌خوانی سید عمار صفوی به همت مؤسسه قرآنی حبل المتین ساعت 22 در این مسجد برگزار خواهد شد.

وی افزود: محفل دو مرحله ختم گروهی قرآن کریم به همت واحد خواهران هیئت مذهبی محبان اهل بیت(ع) شهرستان بوشهر که در حسینیه شهید عبدالرضا معزی مستقر هستند، این محفل قرآنی به مناسبت میلاد حضرت امام حسن مجتبی(ع) برگزار می‌شود.

این فعال فرهنگی در پایان اظهار کرد: یکی از هدف سازمان تبلیغات اسلامی در اجرای مراسم‌ مذهبی و آئینی این است که این محافل و مجالس معارفی و اسلامی توسط خود مردم و هیئت‌های مذهبی مسجد محور، قرآن محور و روحانی محور مدیریت شود و این سازمان فقط نقش نظارتی، هدایتی، ارزیابی و آسیب‌شناسی توسط شورای هیئت‌های مذهبی و کانون مداحان و شاعران آئینی داشته باشد.

captcha