هفتمین جشنواره «شکوفه‌های قرآنی» در سنندج برگزار می‌شود
کد خبر: 1429556
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۶

هفتمین جشنواره «شکوفه‌های قرآنی» در سنندج برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان کردستان از برگزاری هفتمین جشنواره «شکوفه‌های قرآنی»، به‌مناسبت ماه رمضان در سنندج خبر داد.

سهیلا شیخی، مدیرکل کانون پرورش و فکری کودکان و نوجوان استان کردستان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، گفت: هفتمین جشنواره شکوفه‌های قرآنی امسال با حضور 70 نفر از کودکان اعضای مراکز کانون همزمان با 24 تیرماه در مجتمع فرهنگی ـ هنری سنندج برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این جشنواره جزء سی قرآن کریم توسط کودکان و نوجوانان ختم و قصه‌های قرآنی نیز توسط مربیان ارائه می‌شود، افزود: اجرای دف‌نوازی، اقامه اذان، تواشیح و مسابقه برای کودکان و نوجوانان اعضای کانون از جمله برنامه‌های جنبی این جشنواره است.

مدیرکل کانون پرورش و فکری کودکان و نوجوان استان کردستان بیان کرد: آشنایی با عقاید و اصول قرآنی، احکام شرعی و بسترسازی و ایجاد فضای مناسب برای آموزش مفاهیم دینی و قرآنی، الگوپذیری جوانان از آیات و آموزه‌های دینی و قرآنی در زندگی روزمره از اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی اظهار کرد: آشنا کردن کودکان و نوجوانان با معارف و ارزش‌های دینی و مذهبی یکی از اصول مهم در تعلیم و تربیت اسلامی است که کانون پرورش فکری این جشنواره را به‌منظور ترویج فرهنگ دینی و تقویت روحیه اسلام باوری بین اعضا کودک و نوجوان برگزار می‌کند.

شیخی در پایان با اشاره به اهمیت تربیت کودکان و نوجوانان براساس مفاهیم و آموزه‌های قرآنی، یادآور شد: بهترین شکل تربیت کودکان و نوجوانان بهره‌گیری از قرآن و آیات قرآنی است.

captcha