خیراندیشی یک فرهنگ دینی است
کد خبر: 1429723
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۱
زرین‌فر عنوان کرد:

خیراندیشی یک فرهنگ دینی است

گروه اجتماعی: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار بوشهر در محفل کریمانه «شکوه منادیان خیر» گفت: خیراندیشی یک فرهنگ دینی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، سعید زرین‌فر، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار بوشهر در محفل کریمانه «شکوه منادیان خیر» که به همت اداره‌کل بهزیستی استان بوشهر و با حضور خیرین در سالن اجتماعات بانک صادرات برگزار شد، ضمن تبریک میلاد امام حسن مجتبی(ع) اظهار کرد: یاد این امام همام، یاد از کرامت‌های انسانی است و خیرین بوشهری روز بسیار خوبی را برای کمک به نیازمندان تحت پوشش بهزیستی انتخاب کردند.

وی افزود: مأموریت‌های بسیار مهم و ارزشمندی را سازمان بهزیستی انجام می‌دهد، مرهون ثواب و خیر در هر دو دنیا است و دستگیری از جوانان و افراد سالمند و حمایت کمی و کیفی بسیار وسیعی از این گروه هدف باید صورت گیرد و توانبخشی و پیشگیری و تحت پوشش قرار دادن خانواده‌های بی‌سرپرست و معلولان و مناسب‌سازی محیط جامعه برای این اقشار، مأموریتی بزرگ است که بر عهده سازمان بهزیستی است.

زرین‌فر با بیان اینکه تمامی دستگاه‌های اداری استان باید از تمام ظرفیت خود جهت اشتغال افراد توانمند و مستعد  تحت پوشش بهزیستی را در بوشهر به‌کار گیرند، اضافه کرد: خدمت به این فرشته‌های مهربان، موهبت الهی است و ما به این موضوع به‌عنوان شغل خدمتی نگاه نمی‌کنیم و بلکه خدمت به این قشر باید همراه با محبت، صمیمیت و عشق باشد و مردم استان بوشهر در این امر فعال هستند و باید به سمت استفاده از توان خیرین برویم و خیراندیشی یک فرهنگ مهم است که یک ریشه دینی دارد.

روح‌الله کرمی، سرپرست اداره‌کل بهزیستی استان بوشهر نیز در آئین شکوه منادیان خیر با بیان اینکه یکی از اهدف سازمان بهزیستی ترویج فرهنگ مردمی است، گفت: بهزیستی با 150 فعالیت و ریز فعالیت خدمات بسیار قابل توجه و حساس در سطح جامعه انجام می‌دهد و تشکیل این محفل کریمانه و حضور خیران بوشهری بخشی از اهداف خدمتی ما جهت گروه هدف است و خدمت در این سازمان به ما روحیه شورحسینی و جهاد علوی می‌دهد و خدمت در این مجموعه لذت و احساس مسئولیت سنگینی دارد.

خدمات بهزیستی به 900 دانشجو و دوهزار و 200 دانش‌آموز بوشهری

سرپرست اداره‌کل بهزیستی استان بوشهر اظهار کرد: این اداره‌کل بیش از 16 هزار نفر معلول تحت پوشش دارد و چهار هزار و 200 خانوار در حوزه امور اجتماعی خدمات می‌دهد و بیش از 900 دانشجو و دو هزار و 200 دانش‌آموز را خدمات می‌دهد و در بحث مشارکت‌های مردمی 400 میلیون تومان مشارکت‌های نقدی مردمی داشته‌ایم که اعم از ازدواج، اشتغال و مسکن است و که ما در بحث زلزله شنبه منطقه کاکی شهرستان دشتی را خدماتی را با مشارکت خیران انجام دادیم و این نشان از آن دارد که هر جا نیاز باشد، مردم خیر به کمک هم‌نوعان خود می‌شتابند.

پرداخت یک میلیارد تومان هزینه ازدواج برای یک هزار و 320 نفر

وی بیان کرد: در سال گذشته ما توانستیم با توکل بر خداوند مهربان، 427 اشتغال در عرصه گروه هدف بهزیستی ایجاد کنیم و بیش از 327 مسکن را واگذار کنیم و در سه ماهه اول سال جاری این خدمات رو به افزایش است و در این دو سال اخیر توانستیم قریب به یک میلیارد تومان هزینه ازدواج برای یک هزار و 320 نفر پرداخت کنیم.

کرمی در ادامه با بیان اینکه یکی از اهداف دیگری که این سازمان دارد حرکت با فناوری‌های روز است، افزود: مردم خیر هم استانی از طریق تلفن همراه با شماره‌گیری «ستاره 720 ستاره شش مربع» می‌توانند به راحتی کمک‌های خود را به سازمان بهزیستی برسانند و این کمک‌ها موجب شکوفایی معلولان تحت پوشش شود و هدف ما این است که شفاف‌سازی در بحث خیرین و مشارکت‌های که اتفاق می‌افتد، صورت گیرد.

سرپرست اداره‌کل بهزیستی استان بوشهر اضافه کرد: بیشترین مشکلاتی که ما در این بخش داریم، بحث اشتغال، ازدواج و مسکن است که خیلی افراد گروه هدف نیازمند این سه بحث مهم هستند و البته در بخش مسکن اتفاقات بسیار خوبی رخ داده است.

وی گفت: با کمک‌هایی که بهزیستی به گروه‌های هدف می‌کند و با توجه به تورم کنونی در بازار، این هزینه‌ها ناچیز است و ما همواره در این بخش هم نیازمند مشارکت خیرین نیک‌اندیش بوشهری هستیم و این اقشار در بحث اقساط بانکی و اشتغال و قرار گرفتن در محیط‌های اجتماعی دچار مشکلات بسیاری هستند که امید است با کمک و مشارکت خیران، مشکلات مرتفع خواهد شد و اخیراً یک خیر هم استانی هزینه ساخت یک شیرخوارگاه بسیار مناسب را تقبل بکند که این مهم در جای خودش جای تقدیر و تشکر دارد.

یادآور می‌شود، در پایان این مراسم هزینه تحصیل دو نفر دانش‌آموز دختر و دو نفر دانش‌آموز پسر و مبلغ 30 میلیون ریال توسط خیران بوشهری و به جهت مشارکت با اداره‌کل بهزیستی استان بوشهر اعطا شد.

همچنین محفل کریمانه «شکوه منادیان خیر» گروه تواشیح بین‌المللی معراج دهکده قرآنی چارک، گروه ناشنوایان مدرسه دخترانه ارم گناوه و گروه موسیقی نابینایان به سرپرستی مهدی خسروانی و گروه سروه پسرانه کم توان ذهنی گل‌های آسمانی گناوه، تواشیح و سروده‌های مهربانی، همای رحمت، امام حسن مجتبی کریم اهل بیت(ع) را اجرا کردند.

captcha