محفل انس با قرآن ویژه گرامیداشت شهدای رمضان کردستان برگزار می‌شود
کد خبر: 1431486
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۷
دوم مردادماه؛

محفل انس با قرآن ویژه گرامیداشت شهدای رمضان کردستان برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از برگزاری محفل انس با قرآن ویژه گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مظلوم رمضان این استان، دوم مردادماه، در مسجد قبای سنندج خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیم جعفری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، گفت: محفل انس با قرآن ویژه بزرگداشت و یادواره شهدای رمضان کردستان همزمان با دوم مردادماه امسال، پس از اقامه نماز عشا و در سالروز شهادت این شهیدان در مسجد قبای سنندج برگزار می‌شود.

وی افزود: یادواره فقید مجاهد شهید ماموستا سیدمحمد شیخ‌الاسلام و شهید ماموستا برهان عالی با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور دوم مردادماه سال‌جاری همزمان با پنجمین سالگرد عروج ملکوتی شهدای مظلوم رمضان 88 استان با حضور اقشار مختلف مردم برپا می‌شود.

حجت‌الاسلام رحیم جعفری با بیان اینکه برگزاری باشکوه بزرگداشت‌ها و یادوراه‌های شهدا و علمای روحانی از جمله وظایف اصلی وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی و به تبع آن ادارات کل استانی است، بیان کرد: آرامش و آسایش موجود مرهون خون شهدا است.

وی ادامه داد: در استان فرهنگی کردستان نیز شهدای رمضان و همچنین شهدای دفاع مقدس با اهدای خون خود در راه آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی از مبانی اسلام ناب محمدی(ص) و توسعه استان کردستان پاسداری کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان خواستار برگزاری یادواره‌ای با شکوه در خور شأن و مقام والای شهدای رمضان استان شد و یادآورشد: شهدای روحانی در نظام مقدس جمهوری اسلامی با حمایت‌های دینی و مردمیشان از آرمان‌های نظام اسلامی از دو جهت  برای نظام و مردم نقشی کلیدی و اساسی داشته‌اند. شهدای رمضان سال 1388 استان کردستان نیز در تبیین اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی در استان فرهنگی کردستان نقشی مؤثر و کارساز داشته‌اند.

captcha