برپایی ویژه‌برنامه «قصه‎گویی قرآنی» در کانون پرورش فکری آب‌بر زنجان
کد خبر: 1433450
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۶
در ایام ماه رمضان صورت می‌گیرد؛

برپایی ویژه‌برنامه «قصه‎گویی قرآنی» در کانون پرورش فکری آب‌بر زنجان

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان زنجان درباره ویژه‌برنامه‎های مرکز آب‌بر، گفت: ویژه‌برنامه «قصه‎گویی قرآنی» در این کانون برگزار می‌شود که در این طرح کودکان و نوجوانان عضو به تحقیق و بررسی داستان‎های قرآنی می‌پردازند.

سعید سلیمی، مسئول روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، درباره ویژه‌برنامه‎های ماه رمضان در مرکز آب‌بر این کانون، گفت: ویژه‌برنامه «قصه‎گویی قرآنی» در این کانون در طول ماه رمضان برگزار می‌شود که در این طرح اعضا به صورت گروهی به تحقیق و بررسی درباره داستان‎های قرآنی می‌پردازند و این داستان‎ها را در قالب قصه برای دیگر اعضا تعریف می‎کنند و جمعی از اعضا نیز آیات مرتبط با آن داستان را قرائت می‎کنند.

وی با اشاره به این‌که کلاس‎های حفظ آیات قرآن کریم نیز در این مرکز در طول ماه رمضان برگزار می‌شود، افزود: در طرح «می‌پرسم تا بدانم» که در این مرکز به مناسبت روز عفاف و حجاب برگزار شد، با استفاده از مطالب بیان شده از سوی یک کارشناس مذهبی در قالب جلسه پرسش، پاسخ و هم‎اندیشی در رابطه با مسئله دختران، احکام و اعمال ماه رمضان و هم‎چنین حجاب و عفاف، بحث و گفت‌و‌گو شد.

مسئول روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان اظهار کرد: مسئولان مرتبط در مراکز مختلف این کانون تلاش می‎کنند تا با برگزاری برنامه‎های مناسب، فرهنگ‎سازی مطلوب را در راستای ترویج فرهنگ نماز و روزه بین کودکان و نوجوانان را داشته باشند.

سلیم بیان کرد: کانون پرورش فکری مرکز ابهر نیز با برگزاری برنامه‌های مختلف و مشارکت اعضا در این فعالیت‎ها سعی در ایجاد فضای نورانی ماه رمضان در این مرکز دارد.

وی عنوان کرد: فضاسازی مرکز با المان‏‌های مذهبی متناسب با ماه رمضان، اجرای برنامه‎هایی از قبیل شعرخوانی، قصه‎گویی، بحث آزاد، احکام و معرفی کتاب با محتوای نماز، روزه و اعمال و برکات ماه رمضان از جمله برنامه‎های متناسب با ایام ماه رمضان امسال در مرکز ابهر است.

این مسئول در پایان با بیان این‌که مراسم ویژه قرائت دعای توسل در مرکز ابهر برگزار می‌شود، یادآور شد: این برنامه با حضور کارشناس علوم قرآنی، ویژه اعضای دختر نوجوان خواهد بود که قرائت آیات قرآن کریم، همخوانی دعای توسل، قرائت نماز وحدت، شعرخوانی و معرفی شخصیت امام علی(ع) از جمله ویژه‌برنامه‎های آن خواهد بود.

captcha