اعزام سالیانه ۵۰۰۰ دانش‌آموز دختر و پسر به عتبات عالیات
کد خبر: 1433549
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۳

اعزام سالیانه ۵۰۰۰ دانش‌آموز دختر و پسر به عتبات عالیات

گروه جامعه: در پی امضای تفاهم نامه همکاری میان سازمان حج و زیارت و سازمان دانش‌آموزی کشور، کاروان‌های دانش آموزی به عتبات عالیات اعزام می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌الملی قرآن(ایکنا) در پی امضای تفاهم نامه همکاری میان سازمان حج و زیارت و سازمان دانش‌آموزی کشور سالانه پنج هزار دانش‌آموز دختر و پسر دوره متوسطه به عتبات عالیات اعزام می‌شوند.

بر اساس این گزارش با امضای این تفاهم‌نامه مقرر شد به منظور سازماندهی شایسته و بهره‌وری مفید از فرصت و ظرفیت موجود در سفر زیارتی عتبات، دانش‌آموزان در ماه‌های آبان، آذر، اسفند و نیمه دوم فروردین ماه هر سال در قالب کاروان‌های دانش‌آموزی به عتبات عالیات اعزام شوند.

بر اساس این تفاهم‌نامه، سازمان دانش‌آموزی موظف شد ضمن شناسایی، سازماندهی و آموزش زائران دانش‌آموز، مربیان همراه دانش‌آموزان را شناسایی و آموزش دهد و برنامه‌ریزی فرهنگی و محتوایی لازم را با هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری برای سفر زائران دانش آموز انجام داده و مستندات و گزارشی از اعزام‌ها به سازمان حج و زیارت ارائه دهد.

همچنین مقرر شد سازمان حج و زیارت هماهنگی‌های لازم با ادارات حج و زیارت استان‌ها جهت پشتیبانی لازم، اختصاص کاروان زمینی با گروه قیمتی مشخص و تخصیص هتل‌های مناسب برای اسکان زائران دانش‌آموز عتبات را در دستور کار قرار دهد و تخفیف‌های ممکن را در هزینه سفر زائران دانش آموز و مربیان همراه آنان اعمال کند.

بر این اساس تفاهم شد سازمان حج و زیارت تلاش کند در صورت امکان زمینه را برای اعطای وام  به زائران دانش‌آموز سفرهای عتبات از بانک‌های کشور فراهم کند.

لازم به ذکر است: تفاهم نامه همکاری در خصوص اعزام کاروان‌های دانش‌آموزی به عتبات ظهر امروز شنبه چهارم مرداد ماه توسط سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت و حمیدرضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و رئیس سازمان دانش آموزی کشور به امضاء رسید.

captcha