تشکیل تیم ۲۲۰ نفره کادر درمانی طی تمتع/ ۱۰۳ تن دارو ارسال شد
کد خبر: 1435034
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۹
مقصودی‌نژاد خبر داد:

تشکیل تیم ۲۲۰ نفره کادر درمانی طی تمتع/ ۱۰۳ تن دارو ارسال شد

گروه سلامت: معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر اعلام کرد: تیم ۲۲۰ نفره کادر بیمارستانی این مرکز همزمان با ایام تمتع برای حضور در بیمارستان‌های مکه و مدینه تشکیل شده ‌است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از اداره‌کل روابط‌عمومی و ارتباطات مردمی جمعت هلال‌احمر، عادل مقصودی‌نژاد معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اینکه تیم ۲۲۰ نفره مرکز پزشکی یک هفته قبل از تمتع در بیمارستان‌های مکه و مدینه مستقر می‌شوند، اظهار کرد: امسال با توجه به طرح توسعه حرم در شهر مدینه بیمارستان هلال‌احمر را به مکان دیگری انتقال داده‌ایم.
وی ادامه داد:  تیم ۳۳ نفره مرکز پس از اعزام به این شهر، اقدامات لازم برای راه‌اندازی این مرکز را انجام داده‌اند و همزمان با شروع مراسم حج، این بیمارستان هم آغاز به ‌کار می‌کند.
فعالیت مطب‌های شبانه‌روزی ویژه بانوان در مکه و مدینه برای نخستین‌بار
معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اینکه امسال برای نخستین‌بار ۶۵ پزشک زن در قالب کاروان‌ها به عربستان اعزام می‌شوند، تصریح کرد: در این زمینه برای نخستین‌بار مطب‌های شبانه‌روزی ویژه بانوان نیز در سرزمین وحی دایر شده است و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، پنج مطب در مکه و دو مطب در مدینه به صورت شبانه‌روزی آماده خدمت‌رسانی به بانوان زائر است.
به گفته وی ۱۳مطب ۱۶ساعته و ۴۰ مطب ۲۴ساعته با حضور پزشکان مرد و ۲۴ مطب هشت ساعته و هفت مطب ۱۶ساعته ویژه بانوان در مکه مکرمه مشغول فعالیت‌های درمانی خواهند بود. البته به تعداد مناسب نیز مطب‌های شبانه‌روزی و چند ساعته در مدینه آماده ارائه خدمات به زائران است.
حضور پزشکان مسلط به زبان‌های ترکی، عربی و ترکمن در هتل‌های محل استقرار زائران قومیتی
مقصودی‌نژاد با بیان اینکه یکی دیگر از برنامه‌های مهم، استقرار پزشک زن در هتل‌های با پذیرش بیش از ۶۰۰ زائر است، گفت: این پزشکان برای راحتی بانوان در هتل‌ها استقرار دائم دارند. البته باید توجه داشت یکی از مهم‌ترین اقدامات امسال حضور پزشکان زن ترک زبان، عرب زبان یا حتی ترکمن زبان در هتل‌های محل استقرار زائران قومیتی است.

captcha