واقعیت‌های تاریخ انقلاب اسلامی به متن زندگی مردم وارد شود
کد خبر: 1436044
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۵
فضلی:

واقعیت‌های تاریخ انقلاب اسلامی به متن زندگی مردم وارد شود

گروه اجتماعی: نویسنده ادبیات پایداری با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا واقعه‌های انقلاب اسلامی به تحریر درآمده و ثبت شود، گفت: تاریخ پرعظمت انقلاب اسلامی باید به متن زندگی مردم وارد شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، رضا فضلی، رئیس اداره فرهنگی و تبلیغ اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین، شب گذشته، 13 مردادماه، در دیدار هنرمندان و نویسندگان استان قزوین با مریم مجتهدزاده، رئیس سازمان نشر آثار و مشارکت زنان در دفاع مقدس، اظهار کرد: وقتی آرمان‌های یک قوم و ملت در یک رخداد تاریخی تجلی پیدا می‌کند آن رویداد تبدیل به یک حماسه بزرگ می‌شود و باید در حفظ آن حماسه تلاش بیشتری کرد.

وی با اشاره به برخی از اسطوره‌های تاریخی همچون رستم، سهراب، آرش یکی از دلایل اسطوره شدن این افراد را وجود رگه‌های تاریخی در آنان دانست و ادامه داد: اگر موفق شویم رویدادهای بسیار بزرگ انقلاب اسلامی را تبدیل به جادوی کلام کنیم این رویدادها برای همیشه ماندگار خواهند ماند.

این نویسنده ادبیات پایداری تأکید کرد: حوزه ادبیات داستانی باید فراتر از واقعه نگاری عمل بکند و باید تلاش کند تا واقعیت‌ها و واقعه‌های بزرگ تاریخ انقلاب اسلامی از درون کتاب‌ها بیرون برده شده و به متن زندگی مردم وارد شود.

فضلی در پایان یادآور شد: هنر، عرصه بازآفرینی مجدد است و باید این نکته دقیق در نزد هنرمندان و مسئولان مورد توجه قرار بگیرد تا بتوان به نتیجه مطلوب دست یافت.

captcha