اختصاص ۴۰۰ میلیارد ریال ویژه پروژه‌های محرومیت‌زدایی در کردستان
کد خبر: 1436509
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۱

اختصاص ۴۰۰ میلیارد ریال ویژه پروژه‌های محرومیت‌زدایی در کردستان

گروه اجتماعی: فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان با اشاره به احداث چهار بیمارستان صحرایی در استان کردستان، گفت: ۴۰۰ میلیارد ریال برای پروژه‌های محرومیت‌زدایی در استان کردستان هزینه شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، محمدحسین رجبی، فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان امروز، 15 مردادماه در آئین افتتاحیه بیمارستان صحرایی شهید دکتر فقیهی که با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در دهیاری جعفرآباد شهرستان بیجار برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار کرد: برپایی بیمارستان صحرایی در مناطق محروم، گامی مهم در خدمات‌رسانی هرچه بهتر به مردم این مناطق است.

وی خدمتگزاری به مردم به‌ویژه مناطق محروم را لطف و عنایت پروردگار دانست و افزود: امسال اقدامات بسیار مفیدی در راستای محرومیت‌زدایی در زمینه ارتقای سلامت مردم در مناطق دور افتاده و محروم استان کردستان صورت گرفته است.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان با تأکید بر اینکه برپایی بیمارستان صحرایی در مناطق محروم، گامی مهم در خدمات رسانی هرچه بهتر به مردم است، بیان کرد: این بیمارستان با همکاری سپاه بیت‌المقدس و بسیج جامعه پزشکی کردستان احداث شده است و همکاران پزشکی امکانات لازم را از مرکز استان برای مداوای بیماران به این مکان منتقل کرده‌اند.

وی از احداث بیمارستان‌های صحرایی در مناطق مختلف کردستان خبر داد و عنوان کرد: به غیر از این بیمارستان، سه بیمارستان مشابه دیگر افتتاح خواهد شد و مکان‌های آن مشخص و اقدامات لازم برای برنامه‌ریزی دقیق صورت گرفته است.

رجبی از افتتاح دو بیمارستان صحرایی با محوریت بیمارستان شهید قاضی با همکاری نیروی زمینی سپاه و افتتاح دو بیمارستان صحرایی دیگر با محوریت بسیج جامعه پزشکی با همکاری علوم پزشکی استان کردستان در مناطق محروم استان تا پایان سال 93 خبر داد.

وی محرومیت‌زدایی و سازندگی با رویکرد اقتصاد مقاومتی، با همکاری بسیج و مشارکت مردمی و با محوریت حضور در مناطق محروم استان کردستان را از دیگر اقدامات سپاه بیت‌المقدس استان کردستان عنوان کرد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان هزینه این اقدامات را 400 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این اقدامات در راستای محرومیت‌زدایی و توسعه استان کردستان صورت خواهد گرفت و اگر کمک‌های دولتی و مشارکت‌های مردمی را نیز به آن اضافه کنیم رقم قابل توجهی خواهد شد.

وی مطالعه دقیق در شناسایی عدم برخورداری و کم برخورداری مناطق محروم از امکانات پزشکی و رفاهی را ضروری برشمرد و یادآور شد: این اقدامات تا جایی پیش خواهد رفت که زمینه از بین رفتن محرومیت در استان فراهم شود و نقش مثبتی در ریشه کن ساختن آن داشته باشد.

captcha