دغدغه‌مندی مردم؛ عامل تحقق ارتقای نرخ باروری
کد خبر: 1437970
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۱
مطلق عنوان کرد:

دغدغه‌مندی مردم؛ عامل تحقق ارتقای نرخ باروری

گروه سلامت: مدیرکل دفتر سلامت خانواده و جمعیت وزارت بهداشت گفت: مردم باید برای دستیابی به میزان باروری کلی بالای دو کمک کنند چرا که غیر از آن تهدیدی برای خانواده‌ها و کاهش نشاط و شادابی است.

محمداسماعیل مطلق، مدیرکل دفتر سلامت خانواده، جمعیت و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر ممنوعیت تمامی اعمال جراحی که به منظور پیشگیری دائمی از بارداری انجام می‌شود به استثنای موارد مرتبط با تهدید سلامت، عنوان کرد: در این مصوبه سلامت مادر و کودک لحاظ شده است. با توجه به اینکه میزان باروری کلی در حال حاضر زیر دو است باید با مشارکت مردم این میزان به بالای دو برسد چرا که ادامه چنین روندی تهدیدی برای آینده حوزه سلامت خواهد بود.
مطلق افزود: بنابراین برای انجام توبوکتومی نیز با همکاری هیئت بورد متخصصان زنان و انجمن متخصصان زنان، موارد اندیکاسیون تهیه شده است و بعد از تایید کمیته‌های تخصصی در شهرستان‌ها که هر کمیته با حضور متخصصان زنان، داخلی و برحسب مورد موجود، متخصصان رشته‌های دیگر تشکیل می‌شود، در مورد اندیکاسیون جراحی اعلام نظر می‌شود.
مدیرکل دفتر سلامت خانواده، جمعیت و مدارس وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: هم اکنون هیئت بورد موارد اندیکاسیون را تهیه کرده است که در صورت تایید اینکه در آینده ممکن است جان مادر و یا کودک به خطر بیفتد این کمیته اجازه انجام توبوکتومی را می‌دهد.
وی انجام تمامی این اقدامات را منوط به مشارکت مردم دانست و افزود: مردم باید برای دستیابی به میزان باروری کلی بالای دو کمک کنند چرا که غیر از آن تهدیدی برای خانواده‌ها و کاهش نشاط و شادابی است بنابراین خود مردم باید برای دستیابی به خانواد‌ه شاداب، بانشاط، سالم و افزایش امید به زندگی کمک کنند.

captcha