تقویت باورهای فکری ـ عملی، از راهکارهای ترویج حجاب در جامعه است
کد خبر: 1438863
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۶

تقویت باورهای فکری ـ عملی، از راهکارهای ترویج حجاب در جامعه است

گروه اجتماعی: کارشناس مسائل فرهنگی سپاه سمنان تقویت باورهای فکری و عملی، تقویت ایمان و سرمایه‌گذاری فرهنگی برای تقویت سطح دینی و معرفتی خانواده‌ها را از راهکارهای گسترش حجاب و عفاف در جامعه برشمرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سمنان، به نقل از روابط عمومی سپاه استان سمنان، احترام حیدریان، کارشناس مسائل فرهنگی سپاه سمنان با اشاره به اهمیت مسئله عفاف و حجاب در اسلام اظهار کرد: رعایت حجاب و عفاف بر هر مرد و زن مسلمان واجب و ضروری است که در این راستا امروزه با توجه به خطرات رعایت نکردن عفاف در پوشش و رویکرد جهان امروز به نام آزادی، انحراف فکرها و ذهن‌ها و ترویج بی‌بند و باری‌ها باید بیش از گذشته اهمیت و ضرورت رعایت حجاب و عفاف در جامعه تبیین شود.
وی با اشاره به تأکید اسلام بر خطر شکستن حصار عفاف افزود: حفظ و رعایت پوشش اسلامی از جنبه‌های مختلفی همچون روانی،‌ خانوادگی، فرهنگی و اجتماعی عامل ارتقای حرمت زن و جلوگیری از گسترش ابتذال در جامعه می‌شود.
حیدریان با بیان اینکه رعایت عفاف در پوشش نخستین سنگ‌‌بنای ارتباطات است، گفت: رعایت عفاف در پوشش عامل مهمی در استحکام خانواده، آرامش روانی، سلامت و امنیت اجتماعی است و عدم رعایت این مسئله خطرات و لطمات جبران‌ناپذیری را به پیکر جامعه وارد می‌کند.
وی با بیان اینکه بی‌‌عفتی و بی‌حجابی در جامعه سقوط شخصیت انسان و تزلزل بنیان خانواده را در پی دارد، متذکر شد: امروز یکی از کلیدی‌ترین مباحثی که هدف جنگ نرم قرار گرفته است، خانواده با محوریت زن است و دشمن با از بین بردن عفت و حیا در زنان می‌خواهد به اهداف شوم خود که آن بی‌ثباتی جامعه است، برسد.
حیدریان با اشاره به اینکه رسالت زن با حفظ حیا و عفت و ارزش واقعی زن محقق می‌شود و در این هنگام است که مقاومت و ایستادگی برابر انواع حملات فرهنگی دشمنان معنای واقعی می‌یابد، اظهار کرد: هدف نهایی غرب و دشمنان تخریب‌ ارزش‌ها و جایگزین‌سازی ضد‌ارزش‌ها در جامعه است؛ بنابراین باید برای سرکوبی و شکست اهداف شوم دشمنان در حفظ ارزش‌های اصیل اسلام از جمله عفاف و حجاب هوشمندانه و با‌بصیرت عمل کنیم.
کارشناس مسائل فرهنگی بسیج جامعه زنان استان سمنان احیای فرهنگ ارزشمند امر به معروف و نهی از منکر، جایگزینی اصالت فرهنگی به جای تغافل فرهنگی، تقویت باورهای فکری و عملی، تقویت ایمان و سرمایه‌گذاری فرهنگی برای تقویت سطح دینی و معرفتی خانواده ها را از راهکارهای گسترش حجاب و عفاف در جامعه برشمرد.

captcha