رصد ۲۰ هزار فعالیت و سرفصل برای جشن‌های دهه کرامت در سطح کشور
کد خبر: 1439144
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۳
سرابی بیان کرد:

رصد ۲۰ هزار فعالیت و سرفصل برای جشن‌های دهه کرامت در سطح کشور

گروه اجتماعی: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: تاکنون حدود ۲۰ هزار فعالیت و سرفصل برای جشن‌های دهه کرامت رصد شده است که توسط بخش‌های مردمی و نهادهای مختلف در این دهه اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، سید سعید سرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در دیدار اعضای ستاد شورای هماهنگی جشن های دهه کرامت سراسر کشور با آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد مقدس که چهارشنبه، 22 مرداداماه در دفتر ایشان صورت گرفت، اظهار کرد: تاکنون حدود 20 هزار فعالیت و سرفصل برای جشن های دهه کرامت رصد شده است و  توسط بخش های مردمی و نهادهای مختلف در این دهه اجرا خواهد شد که نسبت به سال قبل رشد مناسبی را در تعداد این برنامه ها داریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه ستاد جشن های دهه کرامت از 40 روز قبل در استان خراسان رضوی با محوریت استانداری تشکیل شده است، افزود: بیش از 30 دستگاه و نهاد استان خراسان رضوی و نمایندگان مردمی در این ستاد حضور دارند.

وی محوریت بیشتر فعالیت ها در دهه کرامت امسال طبق برنامه ریزی ها صورت گرفته را مردمی بودن آن عنوان کرد و گفت: در شورای هماهنگی جشن های دهه کرامت 12 ستاد حضور دارند که شامل ستاد شهرداری، اصناف، بسیج، آموزش و پرورش، دانشگاهیان، حوزه علمیه، ورزش و جوانان، ستاد روستایی، بانوان، نیروهای مسلح، امور مساجد و اطلاع رسانی است که هر کدام با محوریت یکی از دستگاه ها و عضویت دیگر دستگاه های مرتبط به فعالیت می پردازند.

سرابی با بیان اینکه دستگاه ها و سازمان ها برنامه های متنوعی را برنامه ریزی کردند که از برنامه های آستان قدس به عنوان فعالیت های شاخص در این حوزه می توان نام برد، گفت: همچنین به همت اوقاف و امور خیریه در بقاع متبرکه سراسر کشور برنامه های مشابه ای را برگزار می کنیم.

وی با بیان اینکه در دهه کرامت امسال شاهد دو اتفاق مهم اثربخش با محوریت برنامه‌های مردمی خواهیم بود، اضافه کرد: با محوریت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان در روز ولادت حضرت معصومه(ع) دختران شهر مشهد به سمت حرم امام رضا(ع) جهت گلباران حرم مطهر حرکت خواهند کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: همچنین در روز ولادت امام رضا(ع) شاهد حرکت مردم مشهد به سمت حرم مطهر رضوی برای گلباران حرم مطهر با محوریت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خواهیم بود.

captcha