ردپای آمریکا در حرکت‌های ضدایرانی و اسلامی مشهود است
کد خبر: 1439475
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۶
امام جمعه زنجان:

ردپای آمریکا در حرکت‌های ضدایرانی و اسلامی مشهود است

گروه سیاسی: امروز درگیری مذاهب اسلامی، فرصتی برای دشمنان فراهم می‌کند و طبق فرمایش مقام معظم رهبری، هر جا عده‌ای حرکت ضدایرانی و اسلامی دارند، شاهد حمایت و دخالت آمریکا از آن هستیم و مسلمانان باید با هوشیاری از زمینه‌های ایجاد اختلاف پرهیز کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، حجت‌الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان ظهر روز گذشته، 24 مردادماه، در خطبه‌های نماز جمعه زنجان، با اشاره به دیدگاه مقدس اسلام به امر ازدواج، گفت: دین مبین اسلام با در نظر گرفتن تمامی مؤلفه‌های دخیل در فرآیند ازدواج، دیدگاه متفاوتی نسبت به سایر ادیان و مکاتب به این امر داشته است.

وی افزود: مایه سکون و آرامش معرفی شدن زوجین برای یکدیگر، دیدگاه والایی است که نه تنها از سوی خداوند متعال در قرآن کریم به آن اشاره شده است، بلکه ائمه اطهار(ع) نیز همواره بر این موضوع تأکید داشته‌اند.

امام جمعه زنجان در ادامه با اشاره به فرارسیدن 26 مرداد، سالروز بازگشت نخستین گروه اسرای ایرانی به کشور، اظهار کرد: بازگشت این آزادگان از آن‌جایی پیروزمندانه بود که با وجود شکنجه‌های سخت در اردوگاه‌های رژیم بعث عراق، کرامت انسانی و اسلامی خود را حفظ کرده و هیچ‌گاه تسلیم کفر و ظلم نشدند.

آمریکا در سرنگونی 40 دولت مستقل نقش داشته است

حجت‌الاسلام خاتمی تأکید کرد: 26 مرداد، یادآور شهادت دکتر مصطفی چمران در سال 1358 نیز هست که همواره بزرگداشت رشادت‌های این بزرگ‌مرد تاریخ ایران اسلامی را یادآور می‌شود.

وی با تأکید بر این‌که با نگاهی به تاریخ، درمی‌یابیم که آمریکا در سرنگونی 40 دولت مستقل نقش داشته است، اظهار کرد: 28 مرداد سال 32، یادآور کودتایی انگلیسی ـ آمریکایی در ایران است که با سرنگونی دولت مصدق، سبب حکومت 25 ساله محمدرضا پهلوی بر ایران و تشکیل ساواک شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان بیان کرد: امروز درگیری مذاهب اسلامی، فرصتی برای دشمنان فراهم می‌کند و طبق فرمایش مقام معظم رهبری، هر جا عده‌ای حرکت ضدایرانی و اسلامی دارند، شاهد حمایت و دخالت آمریکا از آن هستیم و مسلمانان باید با هوشیاری از زمینه‌های ایجاد اختلاف پرهیز کنند.

امام جمعه زنجان در پایان یادآور شد: دشنان اسلام به خوبی دریافته‌اند که نمی‌توانند با توطئه‌های خود بین مسلمانان نفوذ کنند و مسلمانان باید همواره هوشیار باشند که در مقابل هیچ توطئه‌ای سر خم نکنند.

captcha