اهداء ۲ هزار جلد قرآن به مساجد ابرکوه
کد خبر: 1439721
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۴

اهداء ۲ هزار جلد قرآن به مساجد ابرکوه

گروه فعالیت‌های قرآنی: رابط کانون‌های مساجد ابرکوه اعلام کرد: با اجرای طرح تلاوت نور، بیش از ۲ هزار جلد قرآن از طرف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به بیش از ۵۰ مسجد دارای کانون فرهنگی ـ هنری اهداء شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از یزد به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابرکوه، محمدرضا فلاح‌زاده، رابط کانون‌های مساجد ابرکوه اعلام کرد: با اجرای طرح تلاوت نور بیش از 2 هزار جلد قرآن از طرف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به بیش از 50 مسجد دارای کانون فرهنگی ـ هنری اهداء شد.

وی گفت: یکی از موفق‌ترین و گسترده‌ترین برنامه‌های قرآنی که در دهه اخیر و در سطح کشور به اجرا درآمده ، طرح «تلاوت نور» یا همان طرح تلاوت قرآن کریم بعد از اقامه نماز در مساجد است که در عین حال بسیار فراگیر و کم‌هزینه‌ترین طرح قرآنی کشور است.

این مسئول افزود:  این طرح از ماندگارترین طرح‌ها و در عین حال با استقبال عموم مردم و حتی سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی همراه بوده است به طوری که در نمازخانه و مساجد بسیاری از ادارات، مدارس، دانشگاه‌ها و حتی زندان‌ها شاهد اجرای آن هستیم.

فلاح‌زاده به اهداف این طرح بزرگ قرآنی اشاره کرد و گفت: تببین کیفیت توسعه مشارکت‌های مردمی در برنامه‌های قرآنی مساجد، بررسی و بیان راه‌های توسعه کمی و کیفی طرح تلاوت نور با استفاده از امکانات بومی و محلی و تبیین شاخص‌های «مسجد طراز اسلامی از منظر قرآن و روایات» از اهداف این طرح است.

captcha