برگزاری ویژه‌برنامه گرامیداشت شهدای غزه در حسینیه اعظم زنجان
کد خبر: 1439747
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۱
30 مرداد؛

برگزاری ویژه‌برنامه گرامیداشت شهدای غزه در حسینیه اعظم زنجان

گروه اجتماعی: مسئول روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان از برگزاری مراسم ویژه شهادت امام صادق(ع) و بزرگداشت شهدای مظلوم غزه همزمان با ۳۰ مردادماه امسال در حسینیه اعظم زنجان خبر داد.

مجتبی شهامی، مسئول روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، با تأکید بر این‌که بنا بر فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری، مسئله مسلمانان غزه و فلسطین،‌ امروز مسئله اول جهان اسلام است، گفت: بنا بر این تأکیدات و از آن‌جایی که جنایات امروز اسرائیل در غزه، دل هر آزادی‌خواهی را به‌د‌رد می‌آورد، بسیاری از نهادهای فرهنگی و مذهبی کشور در روزهای اخیر به حمایت از این مردم مظلوم پرداخته‌اند.

وی افزود: علاوه بر برنامه‌هایی که از سوی مراکز فرهنگی و نهادهای دولتی ترتیب داده می‌شود، مردم مسلمان ایران در جای‌جای کشور با برپایی تجمع‌هایی، انزجار خود را از جنایت‌های رژیم غاصب اسرائیل در غزه اعلام کرده و کشتن کودکان و زنان بی‌گناه مسلمان غزه را محکوم کرده‌اند.

مسئول روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان با اشاره به این‌که فعالان فرهنگی این مسجد نیز ویژه‌برنامه‌ای در حمایت از مردم مظلوم غزه را طراحی کرده‌اند، اظهار کرد: این ویژه‌برنامه همزمان با شب شهادت امام جعفر صادق(ع) در حسینیه اعظم زنجان برگزار می‌شود.

شهامی عنوان کرد: مردم زنجان به‌عنوان پایتخت‌نشینان شور و شعور حسینی، همواره دین‌مداری خود را در برهه‌های مختلف ثابت کرده‌اند و از آن‌جایی که عزاداری این مردم در روز تاسوعای حسینی به حرکتی جهانی تبدیل شده است، از این پایگاه دینی جهان اسلام، انزجار خود را از جنایات اسرائیل در غزه اعلام می‌دارند.

وی با تأکید بر این‌که مراسم روز 30 مرداد در این مسجد، یادواره‌ای برای شهدای مظلوم غزه خواهد بود، اظهار کرد: ولی‌الله کلامی‌فرد و سید‌محمود حسینی، مادحان اهل‌بیت(ع) به یاد مظلومیت این مردم مسلمان اشعاری را قرائت خواهند کرد.

این فعال فرهنگی در پایان تأکید کرد: مراسم ویژه شهادت امام صادق(ع) و بزرگداشت شهدای مظلوم غزه،‌ همزمان با 30 مردادماه امسال، ساعت 21:30 در حسینیه اعظم زنجان برگزار می‌شود.

captcha