احیای اسلام ناب محمدی از وجود امام صادق (ع) است
کد خبر: 1441009
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۸

احیای اسلام ناب محمدی از وجود امام صادق (ع) است

گروه اجتماعی: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان هرمزگان گفت: احیا و گسترش اسلام ناب محمدی برگرفته از وجود امام صادق(ع) است و تأثیر این موضوع براهل اندیشه و کسانی که درباره زندگی آن حضرت مطالعه دارند، پوشیده نیست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از هرمزگان به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدشکرالله زندوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان هرمزگان، امروز، 28 مردادماه، در جلسه ستاد برگزاری مراسم شهادت امام صادق (ع) گفت: آن بزرگوار رئیس مذهب جعفری معرفی شده چراکه آن حضرت نیامد تا مکتب تشیّع را پایه‌گذاری کند بلکه غبارهای محرومیت که بر مکتب تشیّع وارد شده بود را زدود و مذهب شیعه را احیا کرد.

وی افزود: احیا و گسترش اسلام ناب محمدی برگرفته از وجود امام صادق(ع) است و تأثیر این موضوع براهل اندیشه و کسانی که درباره زندگی آن حضرت مطالعه دارند، پوشیده نیست.

زندوی به ضرورت شناخت و احیای اندیشه‌ها و آرمان‌های ائمه هدی تأکید کرد و ادامه داد: بزرگ‌ترین مظلومیت ائمه این بود که مردم موقعیت آنها را درک نمی‌کردند و از وجود آنها فیض نمی‌بردند.

وی تأکید کرد: پیامبر(ص) قرآن و اهل‌بیت(ع) را به‌عنوان دو چیز گرانبها برای مردم گذاشتند اما زمانی که پیامبر(ص) از دنیا رفتند، جریان انحرافی بپا شد که اهل‌بیت(ع) وحتی کتاب خدارا نیز قبول نداشتند.

حجت‌الاسلام زندوی بیان کرد: ما هرچه داریم از وجود امام صادق(ع) است نه اینکه دیگر ائمه فعالیتی نداشتند بلکه فرصتشان اندک بود ولی امام صادق(ع) شاگردان زیادی را تربیت کرد و به ممالک اسلامی فرستاد که این غبارها را بزداید و کتاب‌‌های فقهی و معارف ما نشأت گرفته از امام ششم است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در ادامه با اشاره به ۲۵ شوال سالروز شهادت امام صادق (ع)، بر شناساندن شخصیت آن امام بزرگوار تأکید کرد.

وی همچنین در پایان تأکید کرد: هیئت‌های مذهبی نیز باید برنامه‌های درخور این روز را بصورت فعال درمجالس و محافل برگزار کنند.

captcha