جمع‌آوری ۲۱ میلیارد ریال زکات در شهرستان خرمدره
کد خبر: 1442420
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۷
از سال گذشته تا پایان مرداد ۹۳ صورت گرفت؛

جمع‌آوری ۲۱ میلیارد ریال زکات در شهرستان خرمدره

گروه اجتماعی: مدیر کمیته امداد شهرستان خرمدره گفت: با تلاش دبیرخانه شورای زکات در این شهرستان از سال گذشته تا پایان مردادماه امسال، ۲۱ میلیارد ریال زکات در شهرستان خرمدره جمع‌آوری شده است.

ابوالفضل احمدی، مدیر کمیته امداد شهرستان خرمدره در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن( ایکنا) از زنجان، با اشاره به اینکه از آغاز سال‌ جاری تاکنون در راستای عملیاتی شدن فرمایشات مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال برنامه‌های مختلفی در شهرستان خرم‌دره اجرایی شده است، بیان کرد: با توجه به اینکه کمیته امداد یک نهاد انقلابی بوده و روزهای نخست انقلاب تأسیس شده است، از همین رو طی چهار دهه گذشته از عمر خود برنامه‌های مختلفی را در راستای محرومیت‌زدایی اجرایی کرده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر این نهاد در دهه چهارم فعالیت خود قرار دارد، اظهار کرد: یکی از سیاست اصلی کمیته امداد امام خمینی‌(ره) در دهه چهارم از فعالیت خود، توانمندسازی مددجویان و خودکفایی جامعه هدف است.

مدیر کمیته امداد شهرستان خرم‌دره در ادامه با اشاره به اینکه توسعه مشارکت‌های مردمی نیز از دیگر سیاست‌های راهبردی کمیته امداد در این دهه از فعالیت این دستگاه است، گفت: در همین زمینه 45 طرح مشارکتی توسط کمیته امداد اجرایی می‌شود.

احمدی با بیان اینکه برخی از طرح‌های کمیته امداد به‌صورت مناسبتی و برخی نیز به‌صورت مداوم و مستمر اجرا می‌شود، ادامه داد: براساس آمار گرفته شده از جمله طرح‌های پردرآمد این نهاد صدقات و زکات است.

طرح زکات در قالب جمع‌آوری زکات مستحبی و زکات واجب اجرایی می‌شود

وی با اشاره به اینکه طرح زکات در قالب جمع‌آوری زکات مستحبی و زکات واجب اجرایی می‌شود، تأکید کرد: این اقدام در راستای عمل به سنت‌های حسنه در زمینه محرومیت‌زدایی و ساخت پروژه‌های عام‌المنفعه اجرایی می‌شود.

مدیر کمیته امداد شهرستان خرم‌دره با اشاره به برخی از اقدامات انجام شده توسط این نهاد در راستای تبلیغ و ترویج فرهنگ پرداخت زکات در جامعه، اظهار کرد: در این زمینه جلسات مستمر شورای زکات با حضور اعضا، جلسات چهره به چهره با حضور کشاورزان برگزار و همچنین اقدامات تبلیغی از جمله ارسال پیامک صورت گرفته است.

این مسئول با اشاره به اینکه با تلاش دبیرخانه شورای زکات در شهرستان خرم‌دره از سال گذشته تا پایان مردادماه امسال، 21 میلیارد ریال زکات در شهرستان خرمدره جمع‌آوری شده است، افزود: این میزان زکات، مربوط به زکات مال جمع‌آوری شده است.

وی در پایان  با اشاره به محل هزینه‌کرد زکات‌های جمع‌آوری شده در شهرستان، یادآور شد: محل مصرف زکات جمع‌آوری شده برطرف کردن نیازهای محرومان و همچنین احداث پروژه‌های عام‌المنفعه است.

captcha