دومین شب شعر «در مسیر ولایت» در ابرکوه برگزار می‌شود
کد خبر: 1447175
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۶

دومین شب شعر «در مسیر ولایت» در ابرکوه برگزار می‌شود

گروه خبرنگاران افتخاری/ریحانه اسدی زارچ: همزمان با ولادت هشتمین امام شیعیان حضرت امام رضا(ع) و در شب میلاد حضرتش، دومین شب شعر «در مسیر ولایت» 15 شهریورماه با حضور شاعرانی از اهواز تا سرخس در شهر ابرکوه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)،  به گفته سیدابراهیم میربقایی، کارشناس امور فرهنگی اداره، زمانی که حضرت امام رضا(ع) مدینه را به قصد خراسان ترک کردند، مأمون خلیفه وقت عباسی مسیر را به گونه‌ای تعیین کرد که مردم شهرهاى شیعه‌نشین از دیدار امام محروم شوند. زیرا اگر شیعیان موفق مى‌شدند از نزدیک امام خود را زیارت کنند و با ایشان دیدار نمایند و از سخنان آن حضرت بهره‌مند شوند، بیش از پیش به وى ارادت مى‌یافتند، بنابراین، شهرهاى کوفه و قم از مسیر سفر امام حذف شد و به گونه‌ای که امروزه تاریخ‌نویسان می‌گویند ایشان جهت رسیدن به مرو از شهرهای مدینه، بصره، اهواز، بهبهان، شیراز، اقلید، ابرکوه، توران‌پشت، تفت، یزد، نیشابور، مشهد و سرخس گذشتند.
به گفته این کارشناس، همین جریان سفر حضرت امام رضا(ع) از مدینه تا مرو انگیزه‌ای شد تا شب شعری به نام «در مسیر ولایت» در یکی از مهمترین منزلگاه‌های ایشان یعنی ابرکوه شکل گیرد. بدین صورت که شاعرانی که ساکن شهرهای مسیر حرکت کاروان امام رضا(ع) هستند می‌توانند با ارسال شعر خود با مضمون امام رضا(ع) به اداره ارشاد ابرکوه در این شب شعر شرکت کرده و پس از برگزیده شدن، اشعارشان را در شب میلاد امام رضا(ع) از طریق تلفن برای حاضرین در سالن برگزاری شب شعر قرائت کنند.

وی در پایان گفت: این کار از سال 1392 آغاز شده و امسال برای دومین سال متوالی 14 شهریورماه  در شب میلاد آن‌ حضرت برگزار می‌شود.

captcha