زائران از طریق دفاتر مجاز عازم عتبات شوند/ فعالیت ۱۸۰۰ دفتر خدمات زیارتی
کد خبر: 1448200
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۲
اوحدی عنوان کرد:

زائران از طریق دفاتر مجاز عازم عتبات شوند/ فعالیت ۱۸۰۰ دفتر خدمات زیارتی

گروه جامعه: رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه برخی از دفاتر زیارتی که زیر نظر سازمان حج و زیارت نیستند حقوق زائران را رعایت نمی کنند، از مردم خواست از طریق دفاتر زیارتی مجاز به عتبات عالیات مشرف شوند.

سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) در پاسخ به این سؤال که خدماتی که در مسیر تردد زائران ایرانی به عتبات عالیات قرار است به زائران ارائه شود، از جمله زائرسرای چزابه و یا هزار اتاقی که در نجف اشرف ساخته می‌شود، آیا مختص کاروان‌هایی است که زیر نظر سازمان حج و زیارت به عتبات عالیات مشرف می شوند، یا همه زائران؟ گفت: این خدمات برای همه زائران جمهوری اسلامی ایران است.
وی ادامه داد: البته تأکید همیشگی من بر این بوده است که زائران حتماً از طریق مجاری قانونی راهی عتبات عالیات شوند. ما هزار و 800 دفتر زیارتی در کشور داریم؛ این امکانات برای مردم ایجاد شده است تا زائران از طریق دفاتر خدمات زیارتی ثبت نام و عازم شوند و با مشکلاتی در داخل کشور عراق مواجه نشوند.
وی در تشریح این مسئله که خدمات بهداشتی ایران در عراق برای زائران زیر نظر سازمان حج و زیارت رایگان و برای سایر مردم با پرداخت هزینه درمان صورت می گیرد، گفت: تأکید ما بر همین علت است که مردم از طریق دفاتر زیارتی مشرف شوند تا همه خدماتی که به صورت جامع و در سطح خوبی از طریق سازمان و شرکت شمسا ارائه می شود شامل حال آنها نیز بشود.
اوحدی در پایان گفت: دفاتر زیارتی که زیر نظر سازمان حج و زیارت نیستند و زائران را ثبت نام می کنند حقوق زائر را در سطح لازم رعایت نمی‌کنند.

captcha