برپایی جلسات مشاوره خانواده شهرداری در جهت کاهش زمینه‌های خشم
کد خبر: 1450599
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۵
رفیع خبر داد:

برپایی جلسات مشاوره خانواده شهرداری در جهت کاهش زمینه‌های خشم

گروه جامعه: مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران برگزاری جلسات مشاوره خانواده از سوی این اداره‌کل را گامی در مدیریت کنترل خشم دانست و تصریح کرد: رفع مشکلات خانوادگی سبب می‌شود افراد برای رفتارهای طرف مقابل راه حل داشته باشند و خشمگین نشوند.

ابوالفضل رفیع، مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از ناهنجاری‌ها در سطح شهر تهران ناشی از عدم کنترل خشم از سوی شهروندان است گفت: این معضل به ویژه در زمینه رانندگی و ترافیک بسیار مشهود است.

وی از جمله آموزش‌های پایه این اداره‌کل را در سرای محلات ارتباطات مؤثر شهروندی، مسئولیت‌پذیری شهروندی، خلاقیت شهروندی، هویت اجتماعی شهروندی، خودباوری اجتماعی و .. برشمرد و گفت: در این رابطه برای کاهش بخشی از ناهنجاری‌های شهری موضوعات مرتبط با کنترل خشم همچون؛ مدیریت مسئله، مدیریت خشم شهروندی، مدیریت حل اختلافات را نیز در سرفصل‌های آموزشی سرای محلات لحاظ کردیم.

مشکلات خانوادگی و بروز خشم

وی برگزاری جلسات مشاوره خانواده از سوی اداره‌کل آموزش‌های شهروندی در سرای محلات را نیز گامی دیگر در مدیریت کنترل خشم دانست و تصریح کرد: اعضای خانواده در اثر شناخت نادرست از شرایط یکدیگر دچار استرس و کم حوصلگی می‌شوند که نتیجه آن رفتار پرخاشگرانه است.

وی ادامه داد: برپایی جلسات مشاوره و رفع مشکلات خانوادگی سبب می‌شود افراد برای رفتارهای طرف مقابل راه حل داشته باشند، وقتی دغدغه‌های فکری شهروندان کاهش یابد زمینه‌های بروز پرخاشگری نیز تا حدی زیادی از بین می‌رود.

کاهش غیرمستقیم زمینه‌های خشم شهروندی

رفیع عمده فعالیت‌های اداره‌کل آموزش‌های شهروندی را به صورت مستقیم دانست و گفت: بخشی از شهروندان و جوانان نیز هستند که در این جلسات و کارگاه‌ها حضور نمی‌یابند، در این راستا مدیریت شهری وظیفه خود دانسته است تا به صورت غیرمستقیم زمینه‌های کاهش خشم را برای شهروندان مهیا کند.

مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران توسعه فضاهای فرهنگی و ورزشی، توسعه شبکه حمل و نقل عمومی با هزینه کم، توسعه فضاهای بزرگراهی به منظور تعدیل ترافیک و ... را از جمله راهکارهای مدیریت شهری در این زمینه ارزیابی کرد.

captcha