آموزش‌‌های شهروندی اثربخش‌ترین آموزش برای رفع ناهنجاری‌های اجتماعی است
کد خبر: 1451151
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۰
دیهیمی:

آموزش‌‌های شهروندی اثربخش‌ترین آموزش برای رفع ناهنجاری‌های اجتماعی است

گروه‌ اجتماعی: معاون اجتماعی سازمان فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری شیراز آموزش‌های شهروندی را اثربخش‌ترین آموزش برای رفع ناهنجاری‌های اجتماعی در کلان‌شهرها دانست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، سیدعلیرضا دیهیمی، معاون اجتماعی سازمان فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری شیراز امروز، 26 شهریور در حاشیه برگزاری مانور مشترک آموزش فرهنگ شهروندی در مجتمع مسکونی 960 واحدی رضوان شیراز با بیان اینکه آموزش‌های شهروندی اثربخش‌ترین آموزش برای رفع ناهنجاری‌های اجتماعی در کلان‌شهرهاست، گفت: ایجاد تعلق اجتماعی در شهروندان ترویج و گسترش زندگی مطلوب شهری در مردم، آشنایی شهروندان با وظایف شهرداری و اطلاع از خدمات این نهاد بزرگ اجتماعی از جمله اهداف برگزاری آموزش‌های فرهنگ شهروندی است.
وی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 16 هزار نفر از شهروندان شیرازی آموزش‌های شهروندی در حوزه مسائل مذهبی، اخلاقی، شهروندی و سلامت را فرا گرفته‌اند.
دیهیمی با تأکید به حضور شهروندان در آموزش‌های شهروندی افزود: عده‌ای از شهروندان به دلیل مشغله کاری امکان حضور در کلاس‌های فرهنگسراها را ندارند و بر این اساس سازمان فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری شیراز با حضور در مجتمع‌های بزرگ مسکونی شیراز آموزش‌های مدنظر خود را با مشارکت خود شهروندان به آنان ارائه می‌دهد.
این مقام مسئول ابراز کرد: در حال حاضر آموزش فرهنگ شهروندی در فرهنگسراها، خانه‌های محله، کارخانجات بزرگ صنعتی، پارک‌ها و در حاشیه برگزاری جشن‌های مردمی با حضور کارشناسان حوزه سلامت شهری، پسماند، آتش‌نشانی و مشاوران امور تربیتی به‌صورت رایگان به شهروندان ارائه می‌شود.
معاون اجتماعی سازمان فرهنگی شهرداری شیراز با اشاره به اینکه توجه به فرهنگ با کارکردهای هویتی و اجتماعی در تشکیل شخصیت یک جامعه نقش اساسی دارد، گفت: با ترسیم الگوی مناسب زندگی شهری از طریق آموزش‌های شهروندی و افزایش مسئولیت‌پذیری شهروندان در اداره شهر می‌توان نقش اساسی را در توسعه شهر ایفا کرد.
وی آموزش به کودکان را از شالوده‌های اصلی ترویج فرهنگ شهروندی دانست و اظهار کرد: هم‌اکنون در فرهنگسراها خانه‌های اسباب‌بازی با رویکرد آموزش به کودکان راه‌اندازی شده است.

captcha