ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به تقویت روحیه دینداری کمک می‌کند
کد خبر: 1455593
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۰

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به تقویت روحیه دینداری کمک می‌کند

گروه اجتماعی: به گفته شهرداد شهرکرد فرهنگ ایثار و شهادت جامعه اسلامی ما را بیش از هر زمان دیگر سرزنده و بالنده نگه داشته و به تقویت روحیه دینداری کمک کرده است.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، نورالله غلامیان دهکردی، شهردار شهرکرد هشتم شهریورماه در گردهمایی بسیجیان شهرداری شهرکرد که به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس برگزار شد، اظهارکرد: فرهنگ شهادت به عنوان فرهنگ عزت‌آفرین برای این مرز و بوم با تدین، دینداری و ولایتمداری مردم ایران عجین شده و گره خورده است.

وی با بیان اینکه شهدا چشم و چراغ این ملت بوده و ادامه راه آنها می‌تواند برای این سرزمین افتخاری ماندگار باشد، افزود: جمهوری اسلامی ایران اگر امروز در عرصه جهانی و بین‌المللی توانسته جایگاهی شایسته برای خود دست و پا کند همه به واسطه فرهنگ ایثار و شهادت است و ما امروز باید پاسدار این حریم بی‌نظیر باشیم تا کسی به خود جرأت ندهد تا به این سرزمین چپ نگاه کند.

به گفته وی فرهنگ ایثار و شهادت جامعه اسلامی ما را بیش از هر زمان دیگر سرزنده و بالنده نگه داشته و به تقویت روحیه دینداری کمک کرده است.

شهردار شهرکرد افزود: خانواده‌های شهدا به عنوان سرمایه‌های معنوی و تقرب الهی در جامعه اسلامی هستند و همه ما باید پاسدار حریم این خانواده‌های گران ‌قدرباشیم.

غلامیان اظهارکرد: بعد از گذشت 36 سال از انقلاب اسلامی هنوز فرهنگ شهادت و عطر ایثار از این جامعه الهی بیرون نرفته و همه معتقدیم که از اصول پایداری و پیروزی انقلاب اسلامی تکیه بر فرهنگ شهادت و ایثاری است که سرسلسله آن مکتب امام حسین(ع) است که برای امت اسلامی عزت و شرف واقعی را به ارمغان آورده است.

وی تأکید کرد: شهدا حق بزرگی بر گردن همه آحاد مردم دارند و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه همگانی است.

غلامیان با اشاره به اینکه دفاع مقدس باعث تقویت خودباوری و روحیه ایستادگی در ملت مسلمان ایران اسلامی شد، افزود: دفاع مقدس ارج نهادن به مقام شامخ شهدا و ایثارگرانی است که عزت، اقتدار و شکوه امروز ملت ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی در تمام عرصه‎ها مرهون از خودگذشتگی آنان و مجموعه ارزشمند فرهنگ ایثار و شهادت است.

شهردار شهرکرد گفت: فرهنگ دفاع مقدس درس آزادی و آزادگی با الهام گیری از اسلام ناب و اندیشه‎های رهبر کبیر انقلاب اسلامی برای جهانیان به ارمغان آورده است.

غلامیان اظهارکرد: اشاعه و گسترش فرهنگ ارزشی ایثار، جهاد و شهادت در کنار نقش کلیدی جوانان در دوران پرافتخار دفاع مقدس باید در زمره مهم‌ترین وظیفه و کارکرد نهادهای فرهنگی کشور قرار گیرد.

captcha