مسلمانان از قرائت دعای مخصوص روز عرفه غفلت نکنند
کد خبر: 1456615
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۰
امام جمعه تبریز:

مسلمانان از قرائت دعای مخصوص روز عرفه غفلت نکنند

گروه اجتماعی: آیت‌الله مجتهد شبستری با بیان فضایل روز عرفه، دعاهای وارده در این روز را سبب تقویت روحی و چراغ نورافکن قلوب دانست و تأکید کرد: مسلمانان از قرائت دعای مخصوص روز عرفه غفلت نکنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز، 11 مهر در خطبه‌های نماز جمعه تبریز روز عرفه را روز دعا و نیایش با معبود یکتا و اظهار عجز و بندگی و طلب توبه دانست و گفت: روایات بسیاری از ائمه اطهار(ع) وجود دارد که بر دعا و نیایش در این روز تأکید کرده و آورده‌اند که اگر روزه اختلالی در به‌جاآوردن اعمال این روز ایجاد کند، بهتر است که فرد روزه نگیرد و فقط به دعا و نیایش بپردازد.
وی افزود: دعاهای وارده در این روز سبب تقویت روحی و چراغ نورافکن قلوب است؛ لذا مسلمانان از قرائت دعای مخصوص روز عرفه غفلت نکنند.
امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود به اتحاد غرب با آمریکا علیه داعش اشاره کرد و ادامه داد: دنیا اعتمادی به این اتحاد ندارد، چراکه آمریکا و کشورهای متحدش، خود بنیانگذار این گروه تروریستی هستند و به بهانه مقابله با داعش نیروگاه‌ها، پالایشگاه‌ها و مراکز استراتژیکی سوریه را که اثری از داعشی‌ها درآن نیست، مورد هدف بمباران موشکی قرار داده و به دنبال مقاصد شوم خود است.
وی تأکید کرد: مردم جمهوری اسلامی ایران همواره آگاه هستند و جنایات روباه پیر را فراموش نخواهد کرد؛ لذا این ملت هیچگاه اجازه گشوده شدن سفارت انگلیس در کشور را نخواهد داد.
آیت‌الله شبستری به تدابیر حکیمانه و مصلحت‌اندیشی ایران درخصوص ایجاد موج بیداری اسلامی و مقاومت در منطفه اشاره کرد و گفت: سیاست ایران نسبت به وضعیت کنونی منطقه، کمک فکری و تسلیحاتی جهت پاک‌سازی کشورهای مسلمان از حضور تروریست‌ها و مستکبران جهانی است.
وی درخصوص سخنان لغو و بیهوده نخست وزیر انگلستان در سازمان ملل نیز اظهار کرد: عده‌ای در داخل کشور با شنیدن خبر ملاقات رئیس جمهور با نخست وزیر انگلیس، ذوق‌زده شده بودند و مدعی آب شدن یخ اختلاف بین ایران و انگلیس بودند، اما اظهارات پس از ملاقات نخست وزیر انگلیس در سازمان ملل، نه‌تنها این باور غلط را تأئید نکرد، بلکه روابط ایران و انگلیس را منجمدتر و اختلافات را محکم‌تر کرد.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به روزهای نهم تا دوازدهم مهر که روز همبستگی با مردم غزه نامیده شده است، از مردم ولایت‌مدار و همیشه درصحنه ایران خواست تا بار دیگر در این عرصه نیز حماسه‌آفرینی کنند.

captcha