زمان برگزاری بخش‌های مختلف جشنواره قرآنی و حدیثی المصطفی اعلام شد
کد خبر: 1461821
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۳

زمان برگزاری بخش‌های مختلف جشنواره قرآنی و حدیثی المصطفی اعلام شد

گروه حوزه‌های علمیه: مسئول دبیرخانه بیستمین جشنواره بین‌المللی قرآن و حدیث جامعه المصطفی(ص) زمان برگزاری مراحل مختلف این جشنواره را اعلام کرد.

علیرضا قربانی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) گفت: تاکنون این مسابقات با عنوان «المپیاد» برگزار می‌شد، اما از سال جاری عنوان آن به «جشنواره» تغییر یافته است.

وی با بیان اینکه نام‌نویسی جشنواره از 21 مهر ماه آغاز شده و تا دهم آبان ماه ادامه دارد اظهار کرد: این جشنواره همانند دوره‌های گذشته در بخش معارفی یا کتبی؛ معارفی یا شفاهی و پژوهشی برگزار می‌شود اگرچه از تعداد رشته‌ها کاسته شده است.

قربانی عنوان کرد: بخش نخست المپیاد یعنی کتبی از 5 آذر تا 12 آذر ماه برگزار خواهد شد و داوطلبان این بخش در تمامی مقاطع می‌توانند با مراجعه به سایت جشنواره به‌صورت آنلاین در آزمون شرکت کنند.

زمان آزمون شفاهی

وی زمان برگزاری آزمون مقدماتی بخش شفاهی را از یکم آذر ماه تا هفتم آذر عنوان و اظهار کرد: مهلت ارسال آثار پژوهشی نیز تا دهم آذر ماه است و داوطلبان این بخش می‌توانند با مراجعه به ادارات قرآن و حدیث مراکز و نمایندگی‌های المصطفی آثار خود را تحویل دهند.

مسئول دبیرخانه جشنواره تصریح کرد: این جشنواره در مدارس جامعه المصطفی در قم و در سایر مراکز و نمایندگی‌های جامعه المصطفی در استان های مشهد، اصفهان، گرگان، تبریز و قشم برگزار خواهد شد.

قربانی ادامه داد: شرکت‌کنندگان در مسابقات مقدماتی در بخش مهارتی در داخل مدارس خود همچنین در نهادهای وابسته در خارج کشور به رقابت می‌پردازند و نفرات برتر به مرحله نهایی که در قم برگزار می‌شود راه می‌یابند.

زمان مرحله نهایی

وی افزود: مرحله نهایی نیز 14 بهمن ماه سال جاری در قم برگزار و از نفرات برتر بخش‌های دیگر نیز تجلیل می‌شود و بهره‌مندی از سخنان بزرگان حوزه، برپایی نمایشگاه جانبی و بازدید از اماکن زیارتی از دیگر برنامه‌های مرحله پایانی جشنواره بیستم است.

captcha