مکتب امام حسین(ع) درس دشمن‌شناسی است
کد خبر: 1466846
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۹
حجت‌الاسلام جاوید:

مکتب امام حسین(ع) درس دشمن‌شناسی است

گروه اجتماعی: مدیر حوزه علمیه رضویه شیراز با تأکید لزوم دشمن‌شناسی گفت: عزاداران حضرت سیدالشهدا(ع) در هر زمان باید دشمن اسلام و تشیع را بشناسند زیرا عاشورا و مکتب امام حسین(ع)‌ درس دشمن‌شناسی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، حجت‌الاسلام و المسلمین جاوید، مدیر حوزه علمیه رضویه شیراز امروز، 11 آبان در ویژه برنامه معرفتی سوگواره بصیرت عاشورایی که در محل حسینیه موقوفه آقا بابا خان شیراز برگزار شد، گفت: عزاداران حضرت سیدالشهدا(ع) در هر زمان باید دشمن اسلام و تشیع را بشناسند زیرا عاشورا و مکتب امام حسین(ع)‌ درس دشمن‌شناسی است.
وی با تأکید بر لزوم شناخت جایگاه خود نسبت به قیام امام حسین(ع) گفت: حادثه بزرگ عاشورا مانند یک تابلو بزرگی است که نقاش چیره دست آن حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) است و هر کسی در هر زمانی و با هر موقعیتی می‌تواند جایگاه خود را تا پایان دنیا در این تابلو ترسیم شده مشاهده کند.
وی افزود: مفهوم جمله «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا»، خویشتن‌شناسی است، یعنی خویشتن‌شناسی و دشمن‌شناسی کنیم و موقعیت خود را بیابیم که در کدام جبهه قرار داریم؛ در جبهه حسین(ع) هستیم و یا در جبهه یزید ایستاده‌ایم.
مدیر حوزه علمیه رضویه شیراز ادامه داد: دشمن‌شناسی جزو دین ماست و در فروع دین بحث تولی و تبری مطرح شده است، یعنی دوست داشتن دوستان خدا و دشمن دانستن دشمنان خداوند متعال که در زیارت عاشورا نیز از آن یاد شده است.
خطیب حسینیه موقوفه آقا باباخان تأکید کرد: در یک طرف خط توحید و یگانه پرستی است و در مقابل آن گروه کافر پیشه قرار دارند.
حجت‌الاسلام جاوید خاطرنشان کرد: به تعبیر قرآن کریم یکی از ویژگی‌های پیامبر عظیم‌الشأن اسلام و یاران آن حضرت این است که در مقابل دشمن به طور کامل می‌ایستند، بنابراین وقتی عده‌ای دشمنی با اسلام و حرکت‌ها و جنبش‌های اسلامی را مدنظر قرار می‌دهند، باید با تمام توان با آن‌ها مقابله کرد، زیرا این‌ها از یاران و سرکرده‌های شیطان هستند.

captcha