برگزاری مرحله مدرسه‌ای جشنواره سراسری قرآن بانوان طلبه خوزستانی
کد خبر: 1470143
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۶

برگزاری مرحله مدرسه‌ای جشنواره سراسری قرآن بانوان طلبه خوزستانی

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسابقات جشنواره سراسری قرآن کریم در شش رشته حفظ ترتیبی، قرائت قرآن، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، تفسیر، حفظ موضوعی و مقاله‌نویسی و آثار ادبی و هنری در مدارس علمیه بانوان خوزستان برگزار می‌شود.

پوران خدادادی، معاون فرهنگی ـ تربیتی مرکز مدیریت مدارس علمیه بانوان خوزستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، گفت: معاونت فرهنگی ـ تربیتی مرکز مدیریت بر اساس سال‌های گذشته و به‌منظور تداوم انس با قرآن و بهره‌گیری طلاب از فرامین بلند قرآن کریم مسابقات جشنواره سراسری قرآن کریم را برگزار می‌کند.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره قرآنی گفت: زمینه‌سازی جهت افزایش انس طلاب با قرآن مجید، پرورش، رشد و شکوفایی استعدادهای طلاب در زمینه علوم قرآنی، تأمین برخی از نیازهای طلاب در زمینه آشنایی با مفاهیم عمیق قرآن، توسعه فرهنگ غنی قرآنی در سطح عالی بین طلاب، هماهنگی فعالیت‌های قرآنی در مدارس از مهم‌ترین اهداف برگزاری مسابقات جشنواره سراسری قرآن کریم است.

معاون فرهنگی ـ تربیتی مرکز مدیریت مدارس علمیه بانوان خوزستان ادامه داد: طلاب دوره عمومی پایه‌های اول تا پنجم دیپلم و پایه‌های سوم تا هفتم سیکل می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند.

خدادادی گفت: این مسابقات در رشته‌های حفظ ترتیبی‌(کل، نصف، ثلث)، همراه با ترجمه، قرائت کل قرآن کریم‌(به روش ترتیل بدون صوت و لحن)، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم‌(نسیم)، تفسیر‌(تبیان)، حفظ موضوعی آیات و روایات همراه با ترجمه‌(اشراق) و مقاله‌نویسی و آثار ادبی و هنری برگزار می‌شود.

وی افزود: مسابقه رشته حفظ ترتیبی برای طلاب همه پایه‌ها در دو مرحله استانی و  کشوری برگزار خواهد شد و اول آذر زمان برگزاری مرحله استانی آن خواهد بود. رشته قرائت نیز ویژه پایه 1 و 2 دیپلم و 3 و 4 سیکل، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم‌(نسیم قرآن) و یژه پایه 2 دیپلم و 4 سیکل، رشته تفسیر‌(تبیان) برای طلاب پایه 3 دیپلم و 5 سیکل و حفظ موضوعی آیات و روایات همراه با ترجمه‌(اشراق) برای طلاب پایه 4 دیپلم و 6 سیکل برگزار می‌شود. این رشته‌ها در سه مرحله - مرحله مدرسه‌ای، استانی و کشوری برگزار خواهند شد.

معاون فرهنگی ـ تربیتی مرکز مدیریت مدارس علمیه بانوان خوزستان افزود: مدارس تا 10 دی فرصت دارند مرحله مدرسه‌ای این مسابقات را برگزار کنند. مرحله استانی این رشته‌ها از 11-16 بهمن برگزار خواهد شد. بخش‌نامه رشته مقاله‌نویسی جداگانه و متعاقباً اعلام خواهد شد.

captcha