مراسم ویژه سوگواری شب شهادت امام سجاد(ع) در حرم رضوی برگزار می‌شود
کد خبر: 1470247
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۲

مراسم ویژه سوگواری شب شهادت امام سجاد(ع) در حرم رضوی برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: مراسم ویژه عزاداری و سوگواری شب شهادت امام سجاد(ع)، امشب با حضور زائران و مجاوران در بارگاه منور رضوی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از خراسان رضوی، مراسم ویژه عزاداری و سوگواری شب شهادت امام سجاد(ع)، امشب 14 آبان‌ماه ساعت 17:30 در رواق امام خمینی(ره) بارگاه منور امام هشتم(ع) برگزار می‌شود.

این مراسم با قرائت زیارت امین‌الله توسط ابوطالب خالق‌پور آغاز می‌شود و با قرائت زیارت وارث توسط حجت ملائکه ادامه پیدا می‌کند، سپس حجت‌الاسلام اسماعیل مقری، ‌امام جمعه نیشابور با موضوع عبرت‌های ماندگار قیام عاشورا به ایراد سخن خواهد پرداخت؛ این مراسم با مرثیه‌سرایی و عزاداری توسط مهدی سروری، از مداحان اهل بیت(ع) پایان می‌یابد.

بنابر این گزارش، اداره تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) و فرزندشان حضرت زین العابدین(ع) سخنرانی و بیان معارف را در خصوص این ایام در نظر گرفته است که به همین منظور حجت‌الاسلام علی مؤمنی، واعظ و سخنران حرم رضوی 14 الی 16 آبان‌ماه، ساعت 5 صبح در شبستان گرم مسجد جامع گوهرشاد در خصوص سیره و زندگانی امام سجاد(ع) به ایراد سخن می‌پردازد.

شرح فرازهای از صحیفه سجادیه با سخنرانی حجت‌الاسلام سیدمحمد نژادحسینی، واعظ و سخنران حرم رضوی از دیگر برنامه‌های این هفته است که چهارشنبه و پنج‌شنبه، هفته جاری، ساعت 10:20 در شبستان گرم مسجد جامع گوهرشاد برای زائران تبیین می‌شود.

همچنین پیام‌های عاشورا یکی دیگر از موضوعاتی است که در آستانه شهادت حضرت زین العابدین(ع) توسط حجت‌الاسلام حسین حائری، واعظ و سخنران حرم رضوی، 14 الی 16 آبان‌ماه، ساعت 16:10 در رواق امام خمینی(ره) تبیین خواهد شد.

یادآور می‌شود، سخنرانی ویژه بانوان همه روزه، در هفته جاری، ساعت 10:15 در رواق‌های دارالحکمه و دارالاجابه در حال برگزاری است.

captcha