جلسه کارگروه مشترک کمیسیون فرهنگی با شورای عالی انقلاب فرهنگی
کد خبر: 1470601
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۲
با محوریت برنامه ششم توسعه برگزار می‎شود؛

جلسه کارگروه مشترک کمیسیون فرهنگی با شورای عالی انقلاب فرهنگی

گروه سیاسی: این هفته جلسه کارگروه مشترک کمیسیون فرهنگی با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد موضوع تدوین برنامه ششم توسعه برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزار بین المللی قرآن (ایکنا)، کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی این هفته جلسات خود را برگزار خواهند کرد که بر اساس برنامه اعلام شده، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی جلسه مشترکی با وزیر کشور خواهد داشت. در این جلسه هیئت رئیسه و رؤسای کارگروه های کمیسیون حضور دارند.

گزارش هیئت اعزامی به اصفهان جهت بررسی خادثه اسیدپاشی نیز در این هفته در کمیسیون بررسی خواهد شد.

آخرین وضعیت صنعت کشور نیز با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت بررسی می شود.

جلسه کارگروه مشترک کمیسیون فرهنگی با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد موضوع تدوین برنامه ششم توسعه برگزار خواهد شد.

بررسی لایحه اساسنامه سازمان فرهنگی ـ هنری فارسی زبانان (ایتا) نیز این هفته در دستور کار کمیسیون فرهنگی قرار دارد.

وزیر ورزش و جوانان نیز به منظور پاسخگویی به سوال برخی نمایندگان راهی این کمیسیون خواهد شد.

بررسی مشکلات مربوط به دانشگاه علمی ـ کاربردی و فنی و حرفه ای و تبادل نظر اعضا در مورد موارد فوق، بررسی لایحه تسری مواد 79 و 83 قانون استخدام نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به کارکنان ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در دستور کار کمیسیون آموزش و تحقیقات قرار دارد.

اعضای کمیسیون بهداشت و درمان نیز طرح منع تبلیغات و معرفی محصولات و خدمات غیر مجاز و آسیب رسان به سلامت در فضاهای مجازی و شبکه های ماهواره ای را بررسی می کنند.

بررسی طرح اصلاح مواردی از قانون اساسنامه جمعیت هلال احمر از دیگر مواردی است که در این کمیسیون بررسی می شود.

رئیس جهاد دانشگاهی نیز با حضور در جلسه کمیسیون صنایع و معادن، گزارشی از عملکرد و برنامه های این نهاد ارائه می کند.

بررسی طرح اصلاح موادی از قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، بررسی طرح اصلاح مواد 14 و 19 از قانون روابط موجر و مستأجر سال 1356، بررسی لایحه نحوه پرداخت هزینه دادرسی دستگاه های اجرایی و بررسی طرح الحاق یک بند به ماده 25 قانون جرائم رایانه ای نیز در دستور کار کمیسیون قضائی و حقوقی قرار دارد.

captcha