آزمون پایانی جلسات ارتقای حافظان قرآن برگزار می‌شود
کد خبر: 1471251
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۹
از سوی شورای عالی قرآن؛

آزمون پایانی جلسات ارتقای حافظان قرآن برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: آزمون پایانی ترم اول جلسات ارتقای حافظان ممتاز سه‌شنبه، ۲۰ آبان در شورای عالی قرآن برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ترم اول جلسات ارتقای حافظان ممتاز قرآن کریم که از اواسط تابستان آغاز شده است، سه‌شنبه، 20 آبان با برگزاری آزمون نهایی به پایان می‌رسد تا حافظان شرکت‌کننده در این ترم آموزشی وارد ترم دوم شوند.
در ترم اول جلسات ارتقای حافظان ممتاز قرآن کریم، حافظان قرآن در قالب فراخوانی دعوت شدند که طی یک ترم آموزشی گذشته هر هفته به مدت چهار ساعت در دو درس «مکالمه زبان عربی» و «تفسیر موضوعی قرآن» زیر نظر ابوالفضل خوش‌منش و سید علیرضا موسوی‌‌نصر آموزش می‌دیدند.
براساس این گزارش، در ترم اول جلسات ارتقای حافظان ممتاز قرآن 15 نفر از حافظان ممتاز کشورمان که با توجه به آیین‌نامه طرح دارای رتبه‌های ممتاز در مسابقات بین‌المللی و کشور هستند یا از نظر سطح فنی و کیفیت حفظ به تأیید کمیته فنی حفظ در شورای عالی قرآن رسیده‌اند، حضور داشتند که این افراد پس از موفقیت در آزمون ترم اول وارد ترم دوم می‌شوند که از این تعداد 11 نفر در آزمون سه‌شنبه شرکت می‌کنند.
ترم دوم جلسات ارتقای حافظان ممتاز قرآن نیز از هفته آینده در شورای عالی قرآن آغاز و به مدت حدود سه ماه ادامه خواهد داشت. لازم بذکر است، افرادی که دارای رتبه‌های ممتاز و بین‌المللی نباشند اما از کیفیت حفظ بالایی برخوردار بوده و در جامعه قرآنی نیز شناخته شده باشند نیز می‌توانند در این دوره‌های آموزشی شرکت کنند.

میثم علی‌پور، مجید باقری، محمود نوروزی، علی قلعه‌نوعیان، عابد خلفی، مجید رمضانی، سیدحمزه رودباری، پیمان ایازی، علی صالحی‌متین، محمد ذوالفقاری و حسن زرنوشه‌فراهانی، 11 حافظ کل قرآن کریم هستند که در این آزمون شرکت می‌کنند.

captcha