تبلیغ اسلام ناب و اقتصاد مقاومتی؛ اولویت‌های داخلی و خارجی رسانه ملی
کد خبر: 1471645
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۰
کنعانی مقدم عنوان کرد:

تبلیغ اسلام ناب و اقتصاد مقاومتی؛ اولویت‌های داخلی و خارجی رسانه ملی

گروه سیاسی: دبیرکل حزب سبز درباره اولویت‌های صداوسیما در دوره مدیریت جدید گفت: با توجه به شرایطی که گروه‌های تکفیری در جهان اسلام ایجاد کرد‌ه‌اند تبلیغ اسلام ناب محمدی ضروری است و همچنین لازم است صداوسیما برنامه‌های مناسبی درباره اقتصاد مقاومتی را در اولویت قرار دهد.

حسین کنعانی مقدم، دبیرکل حزب سبز و از فعالان سیاسی اصولگرا، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره ارزیابی خود از عملکرد صداوسیما در دوره آقای ضرغامی در حوزه سیاسی و میزان رعایت عدالت سیاسی در رسانه ملی در این دوره گفت: رعایت عدالت سیاسی کار سخت و مهمی است. این کار دشواری است که یک رسانه بتواند همه دیدگاه‌ها و نظرات را جمع کند و رضایت همه شهروندان را جلب نماید.

ضرورت حاکمیت نگاه فراجناحی به مسائل کشور در صداوسیما

وی افزود: اما مسیری که صداوسیما در این دوره طی کرد مسیر یک رسانه ملی بود اما اینکه تا چه حد توانست در این زمینه موفق باشد نیاز به یک نظرسنجی وسیع از کارشناسان، نخبگان و مردم دارد.

کنعانی مقدم عنوان کرد: با توجه به رسالتی که صداوسیما به عنوان یک رسانه ملی دارد لازم است یک نگاه فراجناحی به مسائل کشور در این رسانه حاکم باشد و از طرف دیگر باید صداوسیما به گونه‌ای عمل کند که پل ارتباطی میان مردم و مسئولان و انعکاس‌دهنده مطالبات مردم باشد.

این فعال سیاسی اصولگرا اظهار کرد: در این مسیر آقای ضرغامی و همکارانشان سعی و تلاش زیادی کردند که این راه و مسیر را طی کنند، اما ممکن است مسیر درست بوده باشد ولی از سوی دیگر بعضی‌ در این مسیر دست به رفتارهایی زدند که تناسبی با اهداف کلان این رسانه نداشته است.

اولویت‌های داخلی و خارجی رسانه ملی در دوره جدید

کنعانی مقدم درباره اولویت‌ها و چالش‌های پیش روی صداوسیما در دوره مدیریت جدید گفت: در حکم رهبر معظم انقلاب برای آقای سرافراز کاملا مشخص شده است که صداوسیما باید در مسیر تحقق اهداف سند چشم‌انداز بیست ساله حرکت کند.

دبیرکل حزب سبز تأکید کرد: در مسائل فرهنگی و سیاسی این رسانه باید به عنوان یک سنگر مستحکم در مقابل تهاجم فرهنگی مقاومت کند و مبلغ اسلام ناب محمدی باشد.

وی تصریح کرد: این مسئله با توجه به شرایطی که گروه‌های تکفیری در جهان اسلام ایجاد کرد‌ه‌اند و پروژه اسلام‌هراسی که از سوی صهیونیست‌ها به شدت پیگیری می‌شود بیش از پیش ضروری است و لذا لازم است که در این دوره صداوسیما کمتر به دنبال حاشیه‌ها در حوزه‌های مختلف باشد و به اصل بپردازد.

کنعانی مقدم اظهار کرد: همچنین با توجه به اینکه مقام معظم رهبری در شعار سال 93 پیوند میان اقتصاد و فرهنگ را از طریق یک مدیریت جهادی بیان کردند لازم است این شعار در برنامه‌های صداوسیما از اولویت ویژه‌ای برخوردار باشد تا از این طریق بتوان ضرورت تحقق اقتصاد مقاومتی را به خوبی در جامعه جا انداخت.

captcha