برقراری عدالت در جامعه مستلزم آبادانی شهرهاست
کد خبر: 1472782
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۰
حجت‌الاسلام جواهری:

برقراری عدالت در جامعه مستلزم آبادانی شهرهاست

گروه اجتماعی: عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد با تأکید بر اینکه در پرتو برقراری عدالت، شهرها آباد می‌شود، ابراز کرد: توجه به مستضعفان، محرومان و توجه به نیازها و مشکلات آن‌ها عدالت را برقرار می‌کند لذا قطعا اگر عدالت در همه جوامع حاکم باشد، حاشیه‌نشینی در شهر پدید نمی‌آید.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام رضا جواهری، عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد، روز گذشته، 21 آبان‌ماه در ششمین کنفرانس ملی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری در ارائه مقاله خود، اظهار کرد: در قرآن کریم و احادیث گوناگون در خصوص کلمه عمران بحث‌های زیادی شده است.

وی با بیان اینکه مکتب اسلام شاهد و پاسخگوی همه نیازهای بشر است، عنوان کرد: دو نوع واژه عمران در قرآن کریم و احادیث وجود دارد که یکی به معنا آبادانی و دیگری از فردی مانند موسی بن عمران و یا مریم موسی بن عمران نام برده‌اند.

حجت‌الاسلام جواهری با اشاره به سخنی از امام علی(ع) در خصوص عمران و آبادانی، بیان کرد: امیرالمؤمنین(ع) خطاب به یکی از فرمانداران خود که دچار خطا شده بود می‌فرمانید: «تو دنیای خود را به نابودی آخرتت آباد می‌کنی».

عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد یادآور شد: بر اساس سخنان امام علی(ع) حضرت آدم(ع) نیز بعد از سقوط خود به زمین وظیفه عمران زمین را داشت، یعنی عمران و آبادانی زمین وظیفه اصلی نسل آدم محسوب می‌شود که باید به آن توجه بسزایی داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه در پرتو برقراری عدالت، شهرها آباد می‌شود، ابراز کرد: توجه به مستضعفان، محرومان و توجه به نیازها و مشکلات آن‌ها عدالت را برقرار می‌کند لذا قطعا اگر عدالت در همه جوامع حاکم باشد، حاشیه‌نشینی در شهر پدید نمی‌آید. 

captcha