ضرورت تلاش نخبگان جهان اسلام برای از بین بردن زمینه‌های ظهور افراطیون
کد خبر: 1476425
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۰
وحید احمدی مطرح کرد:

ضرورت تلاش نخبگان جهان اسلام برای از بین بردن زمینه‌های ظهور افراطیون

گروه سیاسی: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خواست زعما، نخبگان، علما، عقلا و رسانه‌های جوامع اسلامی با همفکری و تبیین نقشه‌ها و طراحی‌های دشمنان زمینه‌های حضور گروه‌های افراطی را از بین ببرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین وحید احمدی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) با اشاره به شکل‌گیری گروه‌های افراطی در جهان اسلام و پیشینه تاریخی آن اظهار کرد: از آغاز پیدایش اسلام و رسالت پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) و از زمانی که اسلام نمودی پیدا کرد و طرفداران خاص خود را در فضای جامعه آن روز یافت، دشمنان که غالباً یهودیان بودند در وهله اول سعی کردند مانع از گرایش مردم به سمت اسلام شوند.
وی افزود: پس از آنکه دشمنان اسلام نتوانستند در این مسیر موفق شوند، سعی کردند چهره خوبی از اسلام نشان داده نشود، لذا اگر پیشینه تاریخی را نگاه کنیم تلاش و تکاپوی دشمنان اسلام را برای اینکه چهره اسلام مشوه شود در صفحات تاریخ به کرات دیده می‌شود.
احمدی خاطرنشان کرد: در دوره‌های اخیر دشمنان جهان اسلام از ترس اینکه ملت‌های اسلامی بیدار شوند و با بیداری جهان اسلام جایی برای چپاول و استثمار آنها نماند، سعی کردند گروه‌هایی از جوامع اسلامی را به وجود بیاورند و آنها را ترغیب و تشویق کنند تا چهره نامناسبی از اسلام به جهانیان ارائه کنند.
وی تصریح کرد: در این عرصه انگلیسی‌ها نقش جدی داشتند و بعد از آن قدرت‌های دیگری همچون آمریکا دست به تشکیل یا حمایت از گروه‌های افراطی مانند طالبان و داعش زدند؛ لذا امروز می‌بینیم که این گروه‌ها در خدمت صهیونیست‌ها و دشمنان جهان اسلام قرار دارند.
این نماینده مجلس نهم با بیان اینکه آینده جهان در دست اسلام و امت اسلامی خواهد بود، گفت: امروز تکلیف جوامع اسلامی این است که خودشان را حفظ کنند و به افراطیون اجازه یافتن زمینه برای نشان دادن چهره بد از اسلام را ندهند.
احمدی افزود: رویکرد مردم به سمت اسلام است که در این عرصه قدرت امت اسلامی نقش اساسی می‌تواند داشته باشد؛ برای اینکه این فرصت از دست نرود لازم است زعما، نخبگان، علما، عقلا و رسانه‌های جوامع اسلامی تلاش کنند تا نقشه‌هایی که دشمنان برای بدبین کردن مردم نسبت به اسلام در قالب شکل‌گیری گروه‌های تروریستی، افراطی و تکفیری دارند، تبیین کنند تا جهانیان، اسلام واقعی را بشناسند و فضا را بر تندروها و افراطیون تنگ کنند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تلاش دشمن برای ایجاد شکاف بین ملت‌های اسلامی گفت: گروه‌ها و فرق اسلامی به قدری مشترکات دارند که جایی برای افتراقات نمی‌ماند؛ البته اختلاف‌نظرهایی بین مذاهب اسلامی وجود دارد که این یک امر طبیعی است، بنابراین گروه‌های اسلامی با تکیه بر این مشترکات نباید اجازه چینش دیوار بین ملت‌های اسلامی را بدهند.
احمدی در پایان تصریح کرد: فضای مشترکات بین گروه‌های اسلامی به قدری وسیع، محکم و رفیع است که می‌تواند افتراقات جزئی را پوشش دهد.

captcha