انتقاد شورای حقوق بشر سازمان ‌ملل متحد از اسلام‌ستيزی در هلند
کد خبر: 1643613
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۸۷ - ۱۱:۰۱

انتقاد شورای حقوق بشر سازمان ‌ملل متحد از اسلام‌ستيزی در هلند

گروه بين‌الملل: شماری از سازمان‌های حقوقی شورای حقوق بشر وابسته به سازمان ملل متحد، ديروز 27 فروردين‌ با صدور بيانيه‌ای، از افزايش دشمنی با مسلمانان و گسترش پديده اسلام‌هراسی در جامعه هلند ابراز نگرانی‌كردند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از روزنامه كويتی «القبس»، در اين بيانيه آمده‌است: در حال حاضر مسلمانانی كه در هلند زندگی‌می‌كنند با عدم تسامح و ميانه‌روی در اين كشور مواجه‌هستند.
شورای حقوق بشر سازمان ملل در ادامه اين بيانيه از دولت هلند خواست با برداشتن گام‌های عملی و هدفمند، با تفرقه‌ و اعمال تبعيض‌نژادی عليه مسلمانان در اين كشور مبارزه‌كند.
همچنين اوضاع زندگی و مشكلات زنان محجبه مسلمان در هلند در اين بيانيه بررسی‌شده و آمده‌‌است: در سال‌های اخير به‌دليل عدم تسامح افراط‌گرايان هلند با اقليت‌ مسلمان اين كشور، مسلمانان و به‌ويژه زنان محجبه با چالش‌های زيادی در عرصه‌های مختلف اجتماعی، سياسی و فرهنگی جامعه هلند مواجه‌شده‌اند.
شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در پايان از اجرای برنامه‌هايی از سوی اين شورا، برای تقويت و تحكيم حقوق بشر و احترام به مقدسات و تعاليم پيروان ساير اديان در جامعه هلند خبرداده و اعلام‌كرد: اين برنامه‌ها برای گسترش فرهنگ حفظ حقوق شهروندی و احترام به اعتقادات پيروان اديان و فرهنگ‌های مختلف در اماكن عمومی همچون مراكز دينی، مدارس، اماكن ورزشی و تفريحی اجرامی‌شود.
captcha