امام جمعه قطيف آزاد‌شد
کد خبر: 1681005
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۸۷ - ۱۶:۴۸

امام جمعه قطيف آزاد‌شد

گروه بين‌الملل: شيخ «نمر باقر النمر» امام جمعه منطقه «العواميه» در استان قطيف عربستان كه روز شنبه برای چندمين بار توسط نيروهای امنيتی عربستان بازداشت شده‌بود، آزاد‌شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی راصد، مسئولان زندان «الدمام» عربستان پس از اجبار شيخ النمر به امضای تعهدنامه ويژه‌ای، وی را آزاد‌كردند.
‌امام جمعه و جماعت منطقه العوامية استان قطيف به دليل انتقاد از آزادی دينی در عربستان و دفاع از حقوق شيعيان اين كشور بازداشت‌ شده‌بود و پس از فشار شيعيان داخل و خارج اين كشور به دستگاه امنيتی عربستان آزاد‌شد.
گزارش‌ها حاكی از آن است كه بازداشت امام جمعه قطيف پس از تحريك نيروهای امنيتی عربستان توسط گروه‌های تكفيری اين كشور و انتقاد اين گروه‌ها از بی‌توجهی عربستان به اظهارات ضد دولتی شيخ النمر عملی شد.
اين روحانی شيعی عربستان نوه آيت‌الله شيخ «محمد النمر» (ره) مرجع تقليد فقيد شيعيان سعودی است و در منطقه القطيف از محبوبيت زيادی برخوردار است.
همچنين شيخ باقر النمر از مدافعان اصلی حقوق شيعيان در عربستان است و تاكنون اقدامات مختلفی برای آگاهی مقامات اين كشور از خواسته‌های اين گروه از مسلمانان انجام داده‌ و چندين بار بازداشت شده‌است.
captcha