نخستين مركز آموزش ائمه مساجد در آلمان افتتاح می‌شود
کد خبر: 1742405
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۸۷ - ۰۸:۵۴

نخستين مركز آموزش ائمه مساجد در آلمان افتتاح می‌شود

گروه بين‌الملل: نخستين مركز ويژه تربيت و آموزش ائمه مساجد و آشنايی آن‌ها با علوم اسلامی به زبان آلمانی، به زودی در شهر «برلين» پايتخت آلمان افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از خبرگزاری بين‌المللی عربستان(IINA)، «الكساندر فايگر» مدير مركز آموزشی ائمه مساجد آلمان گفت: واحدهای درسی اين مركز به زبان آلمانی تدريس می‌شود و برای نخستين بار است كه مبلغان و امامان مساجد آلمان از طريق زبان آلمانی علوم اسلامی را فرا می‌گيرند.
وی افزود: جوانان مسلمان دانش‌آموخته اين مركز پس از پايان دوره تحصيلات می‌توانند به عنوان معلم به تدريس علوم اسلامی در مدارس بپردازند و همچنين، به عنوان مبلغ و امام جماعت مساجد در آلمان فعاليت كنند.
الكساندر فايگر با اشاره به اين‌كه مركز آموزش ائمه مساجد برلين در انتظار ثبت رسمی از سوی نظام آموزشی آلمان است، تصريح كرد: اين مركز در نخستين ورودی خود پذيرايی 32 دانشجوی مسلمان خواهد بود كه در دو ترم تحصيلی علوم اسلامی را به زبان آلمانی فرا می‌گيرند.
گواهينامه پايان دوره امامان مساجد و مبلغان آلمان تاكنون از سوی نظام آموزشی اين كشور مورد پذيرش واقع نمی‌شد و اين نخستين بار است كه مركزی آموزشی ويژه ائمه مساجد با مجوز وزارت آموزش و پرورش آلمان در برلين راه‌اندازی می‌شود.
captcha