مطالبات به حق مؤسسه‌های قرآنی در اتحاديه موسسات كشوری به نتيجه می‌رسد
کد خبر: 1862933
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۸۸ - ۱۰:۱۴

مطالبات به حق مؤسسه‌های قرآنی در اتحاديه موسسات كشوری به نتيجه می‌رسد

گروه فعاليت‌های قرآنی: رئيس هيئت مديره اتحاديه مؤسسات قرآنی ـ مردمی كشور با اشاره به اين‌كه تشكيل اين اتحاديه به منظور رفع موانع پيش روی فعاليت‌های قرآنی مؤسسات كوچك در امور قرآنی و شكل‌گيری مجموعه‌ای وسيع‌تر و منسجم است، گفت: مطالبات به حق مؤسسات قرآنی در اتحاديه كشوری به نتيجه می‌رسد.

حجت‌الاسلام و المسلمين «مهدی رضايی» رئيس هيئت مديره اتحاديه مؤسسات قرآنی ـ مردمی كشور در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) با اشاره به تشكيل اين اتحاديه و برپايی اولين جلسه هيئت مديره آن، گفت: يكی از مواردی كه فعالان قرآنی كشور سال‌ها درباره فعاليت‌ قرآنی ـ مردمی پی‌گيری می‌كردند، اين بود كه اين مؤسسات كوچك قرآنی ـ مردمی برای رسيدن به مطالبات خود و رفع موانع پيش روی فعاليت‌های قرآنی در مجموعه‌ای‌ وسيع‌تر و به شكل منسجم در قالب يك اتحاديه شكل بگيرند.
وی ادامه داد: اين حركت در بين فعالان قرآنی شكل گرفت تا موسسات قرآنی كشور كه قبلاً در واحد اتحاديه‌های استانی فعاليت می‌كردند به فكر تشكيل اتحاديه كشوری بيفتند، تشكيل اتحاديه مؤسسات قرآنی ـ مردمی كشور محلی برای تبادل نظر و بررسی ديدگاه‌ها برای ايجاد مجموعه‌ای منسجم برای امور قرآنی است كه مطالبات به حق مؤسسات قرآنی در قالب اين اتحاديه كشوری به نتيجه می‌رسد.
رضايی تصريح كرد: بعد از برپايی جلسه مجمع عمومی اتحاديه مؤسسات قرآنی ـ مردمی كه آذر‌ماه سال جاری در مشهد مقدس برگزار شد، اولين جلسه هيئت‌ مديره را تشكيل داديم تا جدی‌تر بحث قرآنی را در مؤسسات مردمی پی‌گيری كنيم و فعاليت‌های قرآنی با اين نگاه جمعی به سرانجام شايسته‌ای برسد.
وی در پايان با اشاره به اين‌كه بالغ بر هزار و 200 مؤسسه قرآنی در سطح كشور فعاليت ‌می‌كنند، ادامه داد: همه دستگاه‌ها و دست‌اندركاران عرصه قرآنی بايد برای ايجاد وحدت در فعاليت‌های قرآنی در كشور به وجود و تاسيس چنين اتحاديه‌‌ای در كشور توجه كرده و آن را ياری دهند.
يادآوری می‌شود، در اولين جلسه هيئت مديره اتحاديه مؤسسات قرآنی ـ مردمی كشور كه 25 آذرماه در سازمان دارالقرآن الكريم برگزار شد، حجت‌الاسلام و المسلمين «مهدی رضايی» از ميان 11 نفر از اعضاء اصلی به مدت يك سال به عنوان رئيس هيئت مديره اين اتحاديه معرفی شد.
captcha