چهار جلد از مجموعه 100 جلدی «سلسله بزرگان شيعه» منتشر می‌شود
کد خبر: 2057192
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۶

چهار جلد از مجموعه 100 جلدی «سلسله بزرگان شيعه» منتشر می‌شود

گروه انديشه: مدير مؤسسه كتاب‌شناسی شيعه، ضمن اعلام اين خبر گفت: اين آثار در خصوص چهار شخيصت برجسته شيعه تأليف شده است و تا اواخر سال منتشر می‌شود.

حجت‌الاسلام رضا مختاری، عضو شورای عالی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی، در خصوص كارهای موسسه كتاب‌شناسی شيعه، گفت: در مجموعه 100 جلدی «سلسله بزرگان شيعه» به معرفی آثار مكتوب، آرای علمی و جايگاه شخصيتی علمای طراز اول شيعه از زمان معصومان(ع) تاحال می‌پردازد.
وی از انتشار 4 عنوان از مجموعه «سلسله بزرگان شيعه» تا آخر سال شمسی امسال خبر داد: در اين مؤسسه تا حال 4 اثر «احوال و آثار ميرفندرسكی» «احوال و آثار شيخ فضل‌الله نوری» و «احوال و آثار سيد محمدحسين كاشف الغطاء» به زبان فارسی و به زيان عربی كتابی در خصوص شهيد اول تا پايان سال شمسی چاپ می‌شود.
عضو شورای عالی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی افزود: كتاب احوال و آثار شهيد اول به قلم بنده و كتاب «احوال و آثار سيد محمدحسين كاشف الغطاء» كوششی از سوی سيدجواد ورعی است آثار ديگر هم توسط ديگر بزرگان علمی كشور تأليف شده است.
مدير موسسه كتاب‌شناسی شيعه، ادامه داد: تاليف آثار اين طرح پژوهشی و انتشار مجموعه كتاب‌های آن، از دو سال قبل در موسسه كتاب‌شناسی شيعه قم آغاز شد. و در اين راستا جدای از 4 جلد ذكر شده 40 جلد ديگر شروع به كار شده است كه برخی در مراحل پايانی تأليف قرار دارند.
حجت‌الاسلام مختاری با اشاره به همت مؤسسه كتاب‌شناسی شيعه برای چاپ اين آثار گفت: اين موسسه تمام مراحل تأليف و چاب و نشر را به عهد دارد. همچنين اين آثار توسط انتشارات كتاب‌شناسی شيعه منتشر می‌كند.
يادآور می‌شود، تبيين سرگذشت علمای شيعه و معرفی آثار مكتوب اين انديشمندان از رسالت‌های موسسه كتاب‌شناسی شيعه، محسوب می‌شود.
captcha