تحقق اقتصاد مقاومتی در گروه حمايت از توليد داخلی است
کد خبر: 2397179
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۳

تحقق اقتصاد مقاومتی در گروه حمايت از توليد داخلی است

گروه سیاسی و اجتماعی: رييس سازمان امور اقتصادی و دارايی استان يزد گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو حمايت از توليد است و با تكيه بر اقتصاد ملی و داخلی محقق می‌شود.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران‌(ايكنا) شعبه يزد به نقل از روابط‌عمومی سازمان امور اقتصادی و دارايی استان يزد، مراد علی مير، رييس سازمان امور اقتصادی و دارايی استان يزد با اشاره به بيانات رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی و اينكه معظم له يكی از نيازهای اساسی امروز كشور را اين امر برشمردند، گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو حمايت از توليد است و با تكيه بر اقتصاد ملی و داخلی محقق می‌شود.
وی تحريم‌های دشمنان عليه ايران را يادآورشد و افزود: رهبر معظم انقلاب با پيش‌بينی به‌موقع اين توطئه دشمنان، طرح اقتصاد مقاومتی را مطرح كرده و برای آن محورهايی تبيين فرمودند كه كاهش وابستگی به نفت، مديريت مصرف، استفاده از منابع ملی و امكانات داخلی، مردمی كردن اقتصاد و توانمند كردن بخش خصوصی از جمله آن است.
میر با بيان اينكه توجه ويژه به بحث اقتصادی مقاومتی می‌تواند موجب خنثی شدن تحريم‌ها و فشارهای اقتصادی دشمنان شود، افزود: با تقويت زيرساخت‌های داخلی و تكيه بر توليد ملی و درآمدهای مالياتی، تحريم‌های كشورهای غربی نيز بی اثر خواهد شد و بهره‌گيری هر چه بيشتر از توان داخلی به تحقق اقتصاد مقاومتی كمك می‌كند.
وی با اشاره به اينكه حمايت از صنعت و توليد داخلی موجب استقلال اقتصادی و خودكفايی كامل كشور می‌شود، گفت: لزوم حمايت از واحدهای توليدی كالاهای صادراتی سبب می‌شود كه بخشی از نيازهای ارزی كشور رفع شود.
رييس سازمان امور اقتصادی و دارايی استان يزد با بيان اينكه هدف از اقتصاد مقاومتی در تنگنا قراردادن مردم نيست، تصريح كرد: مديريت اقتصاد مقاومتی، تقويت توليد و مصرف بهينه است كه در اين دو بخش نقش مردم و مسئولان حائز اهميت است.
وی اجرای صحيح اصل ۴۴ قانون اساسی را گامی مهم برای تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: با تحقق اين امر می‌توان اقتصاد كشور را رونق داد و در مقابل تهديد و تحريم‌های دشمن ايستادگی نمود.
میر در بخش ديگری از سخنانش با اشاره به وظايف اين سازمان در خصوص پرداخت اعتبارات جاری و عمرانی گفت: اين پرداخت‌ها بر مبنای نيازهای ضروری خواهد بود و به گونه‌ای مديريت خواهد شد تا نيازها بر طرف شود.
وی اضافه كرد: تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در خصوص " سال توليد ملی، حمايت از كار و سرمايه ايرانی " و تحقق " اقتصاد مقاومتی " از برنامه‌های اين سازمان است.
captcha