هویت‌یابی برخی مسلمانان عامل حل مشکلات جوامع اسلامی
کد خبر: 2611000
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۳

هویت‌یابی برخی مسلمانان عامل حل مشکلات جوامع اسلامی

کانون خبرنگاران نبأ/ سیده‌سلیله عمادی: نماینده جامعة‌المصطفی(ص) العالمیه در ژاپن با اشاره به اینکه بر اساس تفکر شهید مطهری گم شدن هویت برخی مسلمانان عامل اصلی گرایش به تکفیر است گفت: یافتن این هویت گمشده باعث حل بسیاری از مشکلات جوامع خواهد شد.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، پرفسور شیماموت، نماینده جامعة‌المصطفی(ص) العالمیه در ژاپن در نشست تخصصی کمیسیون تبارشناسی جریان‌های افراطی و تکفیری با اشاره به اینکه از 18 سالگی به دنبال مطالعه در مورد اسلام، ایران و تشیع بوده است، بیان کرد: از میان گستره مطالعاتی که داشتم به نسخه‌ای مؤثر برای درمان معضل عدم تعادل بشر برخورد کردم.

وی ادامه داد: من با شخصیت آیت‌الله مطهری از جوانی آشنا شده‌ام، روش معتدل شهید مطهری این است که به دنبال جست‌وجوی هویت‌دهی به انسان در میان هیاهوهای شرق و غرب است و این موضوع برای در موضوع معرفت نفس جذاب بود.

نماینده جامعة‌المصطفی(ص) العالمیه در کشور ژاپن اظهار کرد: مشکل امروز جوامع اسلامی این است که تعادل در جوامع به خطر افتاده است و این موضوع به واسطه گم شدن هویت برخی مسلمانان است. شهید مطهری می‌گوید تعجبم از کسی است که خودش را گم کرده و به دنبال آن نمی گردد.

وی یادآور شد: مردم جهان همه باید به تواضع برسند و سعی کنند خود را بشناسند که تنها در این صورت است که مشکلات جوامع به ویژه مسلمان حل خواهد شد.

*منبع: ستاد خبری کنگره جهانی جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام

captcha