تعاملات ایران در مذاکرات بر مبنای عزت و حکمت نظام باشد
کد خبر: 2611250
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۷
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

تعاملات ایران در مذاکرات بر مبنای عزت و حکمت نظام باشد

گروه سیاسی: آصفری با بیان اینکه تعاملات ایران با گروه مذاکرات باید بر مبنای عزت و حکمت نظام جمهوری اسلامی ایران باشد، افزود: آمریکایی‌ها می‌خواهند به هر طریق ممکن حق قانونی را از ایران بگیرند و ما باید محکم بر حق خود بایستیم.

محمدحسن آصفری، نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و 6 کشور جهان، گفت: مطمئناً اگر مذاکرات هسته‌ای به نتیجه‌ مثبتی نرسد مقصر اصلی غربی‌ها و به ویژه آمریکای‌ها هستند؛ چراکه نظام جمهوری اسلامی ایران گام‌های مثبتی را که برای به نتیجه رسیدن مذاکرات لازم بود به خوبی برداشته است.

توپ مذاکرات در زمین غربی‌ها قرار دارد

وی افزود: امروز توپ مذاکرات در زمین غربی‌ها قرار دارد و این آنها هستند که بایستی با گام‌هایی مثبتی که برمی‌دارند نتیجه مذاکرات را به نفع هر دو طرف به اتمام برسانند، البته آمریکایی‌ها می‌خواهند به هر طریق ممکن حق قانونی را از ایران بگیرند و ما باید محکم بر حق خود بایستیم.

آصفری با بیان اینکه تعاملات ایران با گروه مذاکرات باید بر مبنای عزت و حکمت نظام جمهوری اسلامی ایران باشد، افزود: آمریکایی‌ها بدانند که در مذاکرات امروز اگر توافقی شکل نگیرد؛ مطمئناً نظام جمهوری اسلامی ایران با بازرسی‌های سرزده‌ای که آنها به دنبالش هستند مخالفت خواهد کرد و بدانند که ما به سادگی اجازه این بازرسی‌ها را نخواهیم داد.

استفاده از زور و قدرت راه‌حل منطقی برای توافق مذاکرات نیست

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس  در پایان، خاطرنشان کرد: استفاده از زور و قدرت راه حل منطقی برای توافق مذاکرات نیست و همانطور که نظام جمهوری اسلامی ایران منطقی با مذاکرات برخورد کرده طرفین مذاکره نیز بایستی این منطق را رعایت کنند و اجازه دخالت صهیونیست‌ها در روند مذاکرات و به نتیجه نرسیدن آن را بگیرند.

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهدی
|
-
|
۱۳۹۳/۰۹/۰۴ - ۰۸:۴۸
0
0
عالی بود
captcha